-
Körde också med den kombinationen.Pimpinellan skrev 2009-05-13 13:36:49 följande:Diza fiza skrev 2009-05-12 19:23:01 följande:Jag och min sambo har försökt få barn i två år och nu gjort en utredning som visar att min sambo har dålig spermaproduktion. Enligt läkaren så verkade det inte som det fanns något att göra åt detta. Är det säkert att Zink fungerar? Och vad heter tabletterna era män äter isf? Såg något om att de blandar zink med vitaminer, ska det bli ännu bättre effekt då?Det finns en vetenskaplig studie som visar att stora doser folsyra och zink i kombination ger fler och bättre spermier. Inget läkarna rekommenderar för de tycker alltid studierna ska vara större,men det funkade bevisligen på min man. Astaxantin ska också vara bra-det åt min man nu senast. Har tyvärr tappat bort länkarna eftersom vår hårddisk kraschade. Min man äter Superzink från hälsokosten och Vitamax man från Apoteket.
-
Fast nu kan jag inte hitta Vitamax Man, någon som vet om de inte tillverkas längre?
-
Ja, mannen var in och kollade och de hade visst MaxMedica Man (Han läste såklart inte särskilt noga på innehållsförteckningen och köpte de inte heller och jag hittar inte en detaljerad innehållsförteckning med exakta mängdangivelser någonstans på nätet.)
http://www.maxmedica.se/sv/Vara-Produktomraden/Vara-Produktomraden/itaminer--Mineraler/MaxMedica-Man---Multivitamin/ -
Man kan alltid lita på ett svar från digPimpinellan skrev 2011-01-15 17:52:21 följande:Zink=15 mg
Folsyra=300 uq
Maken kör med den. -
Ja, inte har han mycket att komma med. Det är väl tecken på en vis man, han vet när det är dags att hålla tyst
. Min gnäller inte heller, men han är bara inte något vidare på att hålla i det hela själv utan det är liksom mitt jobb. Men det är väl lite så det är. Det är väl i början som det knotas, efter ett tag så är de väl faktiskt lika medvetna om vad som gäller som en annan. Fast det är fortfarande jag som måste hålla i ratten vad gäller att försöka optimera det hela. Men han gör som han blir tillsagd numera utan att diskutera varför osv. Nästan lite tragiskt. Nåja, tack iaf för hjälpen
, jag behövde den. Har låtit honom vila lite med det extra zink och folsyreintaget. Läste lite om ev förhöjd prostatacancer risk osv (vid långt användande) och eftersom det inte var nödvändigt att "topp-trimma" ett tag så kändes det ju vettigt att han fick ledigt. Men så hade de bytt sortiment under tiden nu då. Kanon att du hade de nya hemma.
.
Nog om det, är allt bra med dig/er?
-
Ni hade en eskimå i frysen eller? Om kroppen har återhämtat sig från alla behandlingar så är det väl ändå där man börjar. Embryodonation låter ju som en bra grej på alla sätt å andra sidan. Jag vet faktiskt inte hur jag skulle välja att gå till väga om jag ska vara ärlig :-S. Hur går tankarna hos er?
-
Vad jag minns så ska FET om det tar vara mer jämförlig med en "normal" (hmm,. ja vad ska man kalla det, fast det låter puckat
) graviditet än ET och om det tar ha bättre odds?