Zaphy skrev 2009-05-13 22:40:49 följande:
Skönt (och hemskt) att höra att det finns fler!Jag har två pojkar, 4 och 2 år gamla. Jag är hemma med båda och måste ju såklart gå ut med dom också. Men nu har lillkillen också börjar vilja gå ute mer. Jag blir så nervös, för dom kan båda få för sig att springa ifrån mig. Är verkligen jätte rädd för att det ska hända något! Dom trissar upp varandra också. Känns inte som att dom förstår allvaret i hur illa det kan gå om man inte är försiktig i trafiken. Ett tag vågade jag knappt gå ut med killarna själv. Ville alltid ha med någon mer. Men nu har jag börjat ta tag i situationen mer. Måste försöka lära dom att vara försiktiga i trafiken och att det verkligen inte är bra att springa iväg ifrån mamma så där.Har jag båda pojkarna gående så kan inte jag heller springa iväg efter den ene bara.Är det nån mer som vet något man kan göra?
Mina killar är oxå 4 och snart 2 år.
Jag håller dem i vagnen så mycket jag kan. När min man är med kan vi ta vars en. men när det bara är jag blir det vagnen för bägge när jag handlar och den store kan gå till och från affären, dagis osv.
4åringen hade kunnat gå själv ju men ur säkerhetssynpunkt så tar jag det säkra före det osäkra.
de växer ju och min 4 åring lyssnar mer och mer som jag skrev i tidigare inlägg.
När de är 5 och 3 år tror jag det är mycket lättare.