• kaffeochkaka

Hemsk huvudvärk v 19

jag har som rubriken säger hemsk huvudvärk och har haft i en vecka ungefär. Sitter som en "hjälm" men känns främst i pannan och nästan ner över ögonen. Är förkyld och har varit det i ett par veckor, så självklart kan det ha med det att göra.

dock är jag lite orolig för om det är något annat, högt blodtryck eller liknande. Känner mig också lite yr och "sjuk" men har ingen feber.

Vad tror ni, normalt?

• Svar på tråden Hemsk huvudvärk v 19
  • Skruttis1979
    kaffeochkaka skrev 2009-05-11 18:01:20 följande:
    jag har som rubriken säger hemsk huvudvärk och har haft i en vecka ungefär. Sitter som en "hjälm" men känns främst i pannan och nästan ner över ögonen. Är förkyld och har varit det i ett par veckor, så självklart kan det ha med det att göra. dock är jag lite orolig för om det är något annat, högt blodtryck eller liknande. Känner mig också lite yr och "sjuk" men har ingen feber. Vad tror ni, normalt?
    ring din barnmorska så de får kolla dig ordentligt.
    Men även med bra värden och inget fel på en, kan man ha grym huvudvärk, det fick jag. Fick gå på akupunktur för att få bukt med den, så det alternativet har du också. Men kolla upp dina värden först!
    lycka till!
    Elma är världens centrum
  • kaffeochkaka

hej!
    tack så mycket för svar, tre olika - kanske ska man så söka hälp inom vården och få utrett vad det beror på? visste till exempel inte att man kan få huvudvärk pga lågt järnvärde, äter inget järntillskott än så länge så i så fall är det ju viktigt att få bekräftat så man kan börja! bihålsinflammation har jag heller aldrig haft, är det ngt man får enklare som gravid?

akupunktur lät läskigt, men allt som häjlper är ju bra!

• trollflikka

Jag har oxå en sån grym huvudvärk, men sen har jag mig själv att skylla att jag inte har ättit mina järntabletter på 1 vecka. Men jag har tänkt så att jag ska se hur mina värden ser ut på onsdag när jag ska till BM. Den kommer inte varje dag utan varannan dag. Det känns väldigt konstigt.

♥ BF 31/8 ♥ Blogg: trollflikka.blogg.se
  • RedRose

har haft precis likadant själv också. kommer inte ihåg exakt i vilken vecka jag var i,men int är de många veckor sen. halva ansiktet värkte också,å hemskt var det! :| men nu har det lugnat ner sig. barnmorskan min sa att det kan vara på¨grund av hormonerna.

• Liten måne

Jag har råkat ut för ungefär samma sak som RedRose, har till och från hade en fruktansvärd huvudvärk som hållit i sig i allt från 1dag till 1vecka. Men blodtryck och järnvärde är bra så bm kom fram till att det är hormoner. Men jag säger som de andra, gå och kolla för att vara på den säkra sidan, har du tur är det lågt järnvärde som går att göra något åt

Svar på tråden Hemsk huvudvärk v 19