• Diva

Jag hatar Facebook!!!

Men zznark. Om man VILL vänstra så gör man det. Oavsett om man har FB eller inte. Fattar inte att det finns folk som resonerar så här fortfarande.
    Som en gammal bekant till mig som var så nöjd med att hennes nya kille" inte kunde det där med internet" för hennes förra hade hittat nån ny tjej på nätet. Eller så skaffar man en snubbe som INTE VÄNSTRAR helt enkelt istället!
    Och ja, jag har mina gamla flammor som jag fortfarande gillar på FB. De jag INTE gillar har jag inte där. Inte fasen är jag mer benägen att vara otrogen för det.

• Diva
    Clarissa83 skrev 2009-05-12 12:59:12 följande:
    Så jävla typiskt svar.. Nej okej det är ju inte grundarna av FBs fel att hon har det problemet hon har nu, men jag skulle också ogilla om min karl leta rätt på ett gammalt onenightstand på fejjan. Hur lite eller mkt otrohetsbenägen han än är. Man kan ju bara fråga sej vad någon alls skulle få ut av det.
    Varför skulel man få ut mindre av att adda en gammal flamma än en gammal klasskompis. Man addar väll folk man diggar och vill ha kontakt med!
  • Diva
    LillaEllan skrev 2009-05-12 13:39:31 följande:
    mamma 05 07 09 skrev 2009-05-12 12:57:52 följande: jaa jo visst självklart men jag jag irriterar mig att man måste bli vän med folk för de vill jag ju inte utan vill bara kolla deras sidan en gång. tycker dock att när man är medlem på en sån sida så känns de inte som att man kan vara hemlig ändå. men jag fattar hur du menar
    Just för såna som du som jag inte låter icke-vänner se min sida Hoppas ni våndas!
  • Diva
    LillaEllan skrev 2009-05-12 13:52:15 följande:
    hehe jo har förstått de men jag är snäll kikar bara in och ser hur livet ser ut för gammla kompisar
    Jag vill se alla som var elaka när man var ung och som nu blivit TJOCKA och allra helst SKALLIGA också!
    Så visst kan det vara frustrerande...
  • Diva
    Anonym skrev 2009-05-12 16:09:42 följande:
    Vet ni hur trött jag blir på er som säger att jag är svartsjuk när jag inte är det? Varenda människa som känner mig vet att jag inte är det. Min mamma undrar ofta om jag inte bryr mig alls om att han pratar med tjejkompisar och ex. Ni kan välja att tro mig eller inte, mig kvittar det. Jag vet att några av er har förstått vad jag säger och det räcker för mig. Min "pojkvän" är min man sen 1998 och han är 42 år nu. Vad han gör på FB för att leta efter "alla gamla vänner som betydde så mycket för honom" är en stor fråga för mig. Ja, dom kanske betydde mycket för honom. 1982 på gymnasiet!!!!!! Nu är han liksom vuxen med familj och ett helt annat liv!!! Lite lika som någon längre bak sa dessutom är att vad är meningen med att adda chefens dotter på 17 år som i anonyms fall??? Och se hur fort det ledde till en "vänskap" med sms osv. Jag tror inte att min man har varit otrogen förut, jag tror inte att han kommer att vara det pga FB. MEN ATT INTE TA I BEAKTANDE ATT DET SANNERLIGEN ÖPPNAR DÖRRAR SOM INTE FANNS FÖRUT ÄR ATT VARA GRYMT NAIV!!
    Om du inte bryr dig så varför blir då då så "trött"?
    Och du vet att det finns "öppna dörrar" så fort din karl sätter foten över tröskeln så varför oroa sig? Antingen så oroar du dig för att du är svartis eller så oroar du dig för att du inte litar på honom. Nått är det om man har såna problem med att någon addar någon på FB.
    Om din man vill sätta på sitt ex så kommer han nog hitta ett sätt, oavsett om han är med i FB eller ej! Att tro nått annat än DET är naivt.
  • Diva
    Anonym skrev 2009-05-12 16:17:59 följande:
    jag förstår dig ts , jag gillar heller inte FB och förstår inte vad man som gift har där att göra . Vännerna man har och vill dela saker med gör man ju när man träffast eller ringer varann . vaddå adda sina kompisar sedan 82 ?? fattar inte . hade dom betytt något så hade man ju under alla år som gått haft kontakt med dom .
    Du vet att FB är en nätverkssite och ingen dejtingsite va? Varför skulle inte folk som är gifta "ha där att göra"?
  • Diva
    Anonym skrev 2009-05-12 16:26:10 följande:
    Diva, du kan på allvar inte se skillnaden med att ringa upp sitt ex från ingenstans för att säga ja vadå efter 17 år jämfört med att "oj, nämen är du här på FB och pratar med vår gemensamma kompis hunds veterinär - vad kul!" och se hur det sen blir telefonsamtal och en fika på stan och ska du inte med på den festen oj vad fulla vi blev och oj vi hamnade i säng. Typ. Jag tror inte min man är ute efter att vara otrogen men att inte tro att det blir hundra gånger lättare med fb/internet är att vara godtrogen. 98 summerar det ganska bra med att om man betytt något så är man vänner ändå. Hur många av er pratar med era bästa och närmaste vänner ENBART på fb? För säkerhets skull säger jag det igen min man HAR ett antal tjejkompisar sen förut och det är helt okay för dom är ju vänner på riktigt.
    Det som är skrämmande att du på allvar ser det som ett större problem med FB än att din sambo tydligen ligger inom ramen för någon som "oj vad fulla vi blev och oj vi råkade hamna i säng ihop". Är det fallet kommer han göra det - utan FB eller ej. Och hur fasen kan man känna sig hotad av någon som din man satte på EN gång för över 25 år sen? Och dessutom ha mage o påstå att det är helt rationella och logiska känslor och har inget med ens osäkerhet att göra...
    Och jag har massor av folk på FB som jag inte har kontakt med på annat sätt. Det är en social community, en nätverkssite. Om man sen VÄLJER att använda den för att hitta gamla ex och sätta på dom så är problemet inte i siten som sagts ganska många gånger tidigare i denna tråd..
  • Diva
    Anonym skrev 2009-05-12 20:14:50 följande:
    Jag har inte sagt att det är FB det är fel på! Jag säger att det INTE är svartsjuka om man reagerar på att ens sambo/man/pojkvän sitter och ägnar sin tid åt onödiga saker som att flirta på nätet eller ta upp onödiga kontakter med gamla x! Min självkänsla är det inget fel på men man kommer faktiskt upp i en viss ålder då man börjar intressera sig för annat än att surfa runt på nätet och söka nya kontakter... det är för mig och säkert många andra mogna människor väldigt omoget...Ni som bara slänger ur er kommentarer som att "du är svartsjuk punkt slut", "jobba på din självkänsla"... ni får gärna utöka ert ordförråd lite och utveckla det ni vill ha sagt...Och tycker ni att det är helt ok att bete sig så, antar jag att ni gör det för att ni själva vill ha utrymme i ert förhållande till att kunna flirta lite på nätet vid sidan av... men alla relationer är ju olika... jag klandrar er inte för det... men låt de som tycker att det är fel tycka att det är fel... utan att attackera deras självkänsla och anklaga dem för att vara svartsjuka...
    Med tanke på hur många som har Facebook i alla åldrar och lägg där till kategroin som inte lägger några värderingar i FB, fast de själva inte är med - så tillhör nog du en minoritet. Någon som sitter hemma och är förbannad på en site på nätet... Om du tror att dina resonemang i denna tråd på något sätt fått dig att framstå som extra "mogen" (om det nu är något eftersträvansvärt) så har du misslyckats kapitalt.
    Och med tanke på hur du bemöter inlägg här så är det nog lite självinsikt och självkritik som behövs för din del - inte uppmaningar till folk som faktiskt redan uttalat sig om och om igen på ett mycket tydligt sätt, att utöka sina ordföråd.
    Det finns många saker som skrivits i tråden som svarar på dina frågor i detta inlägg men de verkar inte gå in. T ex att medlemmar på FB inte nödvändigtvis sitter och "flirtar på nätet" bara för att de addar folk de känner. Om din karl gör det är det HONOM det är fel på, inte på alla andra som är med i Facebook! Och om din karl INTE gör det men du fortfarande sitter hemma och är arg så är det DIG det är fel på, fortfarande inte FB!
  • Diva
    Anonym skrev 2009-05-12 20:30:33 följande:
    Ååå så underbart att få sig ett gott skratt såhär på kvällskvisten =) För det första var det inte jag som startade tråden... och för det andra har både jag och min sambo Facebook och vi kommer antagligen ha det tills vi är över 100! DET ÄR INGET FEL MED ATT HA FACEBOOK! Men det är omoget att FLIRTA och "umgås" med gamla x om man har ett seriöst förhållande... *suck* ...att ni orkar bli så upprörda =)
    Ah..missade att det inte var TS . Inlägget var i sånn härlig "TS-anda" att jag tog fel. Men svaret är lika applicerbart på ditt inlägg.
    Det handlar inte om mognad om man vill vara dum mot sin partner. Att adda ett ex på Facebook är inte att var dum. Att flirta på dejtngsiter eller liknande är i de flesta förhållande inte ok. Men inte tusan har det med "mognad" att göra. Och vad exakt är det som du inte förstått hittlls i tråden som du vill att vi ska förklara mer ingående så du förstår? Eftersom du anser att de flesta i tråden har ett så "dåligt ordförråd"?
  • Diva
    Lusse skrev 2009-05-13 15:37:56 följande:
    min kille snackar väl med tjejer han känner på typ FB. men det är väl klart att man måste få snacka med tjejer i allmänhet :P men inte ex.. jag snackar inte med mina så varför ska han :P
    För att han får göra vad han vill?
Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!