Anonym skrev 2009-05-12 20:14:50 följande:
Jag har inte sagt att det är FB det är fel på! Jag säger att det INTE är svartsjuka om man reagerar på att ens sambo/man/pojkvän sitter och ägnar sin tid åt onödiga saker som att flirta på nätet eller ta upp onödiga kontakter med gamla x! Min självkänsla är det inget fel på men man kommer faktiskt upp i en viss ålder då man börjar intressera sig för annat än att surfa runt på nätet och söka nya kontakter... det är för mig och säkert många andra mogna människor väldigt omoget...Ni som bara slänger ur er kommentarer som att "du är svartsjuk punkt slut", "jobba på din självkänsla"... ni får gärna utöka ert ordförråd lite och utveckla det ni vill ha sagt...Och tycker ni att det är helt ok att bete sig så, antar jag att ni gör det för att ni själva vill ha utrymme i ert förhållande till att kunna flirta lite på nätet vid sidan av... men alla relationer är ju olika... jag klandrar er inte för det... men låt de som tycker att det är fel tycka att det är fel... utan att attackera deras självkänsla och anklaga dem för att vara svartsjuka...
Med tanke på hur många som har Facebook i alla åldrar och lägg där till kategroin som inte lägger några värderingar i FB, fast de själva inte är med - så tillhör nog du en minoritet. Någon som sitter hemma och är förbannad på en site på nätet... Om du tror att dina resonemang i denna tråd på något sätt fått dig att framstå som extra "mogen" (om det nu är något eftersträvansvärt) så har du misslyckats kapitalt.
Och med tanke på hur du bemöter inlägg här så är det nog lite självinsikt och självkritik som behövs för din del - inte uppmaningar till folk som faktiskt redan uttalat sig om och om igen på ett mycket tydligt sätt, att utöka sina ordföråd.
Det finns många saker som skrivits i tråden som svarar på dina frågor i detta inlägg men de verkar inte gå in. T ex att medlemmar på FB inte nödvändigtvis sitter och "flirtar på nätet" bara för att de addar folk de känner. Om din karl gör det är det HONOM det är fel på, inte på alla andra som är med i Facebook! Och om din karl INTE gör det men du fortfarande sitter hemma och är arg så är det DIG det är fel på, fortfarande inte FB!