• Thaleya

Jag hatar Facebook!!!

Facebook måste vara det tråkigaste som finns, som en dålig version av fjortisarnas Lunarstorm. Och sen är du faktiskt svartsjuk TS, men jag förstår dig varför vill han veta vad fan de gör?! Äsch jag hade sagt åt han att lägga av, han är ju en liten fjortis. Vem blir kompis med någon de inte känner längre på facebook?! Vem försöker han hävda sig inför? och varför vill han att folk ska tro att han har kompisar? ;)

• Thaleya

Facebook är tråkigt, fattar inte varför människor pratar där överhuvudtaget är inte msn kombinerat med bilddagboken mycket bättre?

Sen varför envisas människor jag träffat en gång eller människor jag hatar med att försöka adda mig? Vad får de att tro att jag vill vara kompis med dem där bara för att det ska se ut som att de är mer populär. Det är bara människor med extremt bekräftelsebehov som gör så, så extremt patetiskt.

• Thaleya
    Nidi80 skrev 2009-05-12 17:50:11 följande:
    Eller oxå kanske extremt barnsliga människor som sitter o jämför hur många vänner man har?? Har aldrig hört nåt så löjligt. Med tanke på hur många medlemmar det finns så måste ju nästan var och varannan människa ha stort bekräftelsebehov då. Även jag :S konstigt, visste inte det. Vem behöver en psykolog när man har dig?? ;)
    Har du inte? nästan alla på facebook påstår att de känner någon annan när de egentligen bara sett personen. Det värsta är att de inte ger sig när man skriver, ursäkta jag känner inte dig, har inte lust att acceptera vänskap med dig bara för att höja din popularitetsnivå. Utan de fortsätter att försöka bli vän ändå. Om de bara var vän med sådanna de kände på riktigt så skulle det vara mycket trevligare. Men vem bryr sig egentligen jag behöver ju som sagt inte acceptera deras vänskap ;)
  • Thaleya
    Anorah skrev 2009-05-12 18:47:54 följande:
    Då tycker jag i och för sig att bilddagboken är det värsta av det värsta. Där kan vi snacka låg nivå och barnslighet. Jag orkade knappt bli medlem på sidan innan jag gick ur och insåg att jag nog är äldre än 14
    Nja människor använder det nog olika, alla jag känner tar professionella bilder på fåglar och naturen och liknande och lägger upp bilderna sedan för lite feedback. Men majoriteten använder det säkert för att visa bilder på sig själv eller sina kompisar fulla, så jag håller med där.
  • Thaleya
    Tess7709 skrev 2009-05-12 18:44:23 följande:
    Alltså. Facebook är vad man gör det till. Jag ser det som ett lättsamt sätt att "umgås" med vänner och bekanta när tiden inte alltid räcker till till träffar i verkligheten. Jag "addar" bara sådana som ger mig utbyte. Jag har strikt begränsad tillgång till min sida och ännu mer begränsad tillgång till bilder mm. För mig är inte FB en uppvisning i social "kompetens". Om fler kunde fatta hur meningslöst det är att vinna vännerligan så kanske de skulle se hur trevligt och lättsamt man kan ha det på FB. För att svara TS: jag skulle också bli störd om min man addade gamla KK bara för att få många vänner. Om han däremot addar någon för att han tycker att personen är intressant så är det helt ok.
    Jaa dig håller jag med.
  • Thaleya
    Anorah skrev 2009-05-12 18:53:21 följande:
    Det finns säker människor som använder bilddagboken till mer seriösa ting också. Det är bara det att hela sidan känns så barnslig på något vis. Oseriös. Men det kanske beror på att jag inte hamnat i någons bilddagbok som har en mer seriös underton?!
    Jo det är nog sant, jag är aldrig inne på människor jag inte känners bilddagböcker.
  • Thaleya
    Anorah skrev 2009-05-12 18:58:00 följande:
    Jag känner knappt någon med bilddagboken, förutom min 14-åriga kusin så
    haha nee jag är inne för att min systers sambo som är 23-år är fotograf och brukar lägga upp bilder där :)
  • Thaleya
    Anonym skrev 2009-05-13 13:24:00 följande:
    ME HATE FACEBOOK TOOO (aargh) googlar man mitt namn så kommer en bild på mig upp trots att jag tagit bort den på facebook. Hur fan får man bort sin bild från sökmotorn.
    Jag har också undrat över det!
Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!