• Anorah

Jag hatar Facebook!!!

Thaleya skrev 2009-05-12 17:45:04 följande:
    Facebook är tråkigt, fattar inte varför människor pratar där överhuvudtaget är inte msn kombinerat med bilddagboken mycket bättre? Sen varför envisas människor jag träffat en gång eller människor jag hatar med att försöka adda mig? Vad får de att tro att jag vill vara kompis med dem där bara för att det ska se ut som att de är mer populär. Det är bara människor med extremt bekräftelsebehov som gör så, så extremt patetiskt.
    Då tycker jag i och för sig att bilddagboken är det värsta av det värsta. Där kan vi snacka låg nivå och barnslighet. Jag orkade knappt bli medlem på sidan innan jag gick ur och insåg att jag nog är äldre än 14
    Elsa Nikki Elvira, 3 mars 2009. 2980 gram & 49 cm.
  • Anorah
    Thaleya skrev 2009-05-12 18:50:05 följande:
    Nja människor använder det nog olika, alla jag känner tar professionella bilder på fåglar och naturen och liknande och lägger upp bilderna sedan för lite feedback. Men majoriteten använder det säkert för att visa bilder på sig själv eller sina kompisar fulla, så jag håller med där.
    Det finns säker människor som använder bilddagboken till mer seriösa ting också. Det är bara det att hela sidan känns så barnslig på något vis. Oseriös. Men det kanske beror på att jag inte hamnat i någons bilddagbok som har en mer seriös underton?!
  • Anorah
    Thaleya skrev 2009-05-12 18:55:46 följande:
    Jo det är nog sant, jag är aldrig inne på människor jag inte känners bilddagböcker.
    Jag känner knappt någon med bilddagboken, förutom min 14-åriga kusin så
  • Anorah

Jag tycker facebook är fantastiskt!
    Kul att kunna ta reda på vad det blev av folk, både gamla klasskompisar man sällan pratade med och ex. Det handlar väl ytterst sällan om att man skulle ha något mer intresse i det hela, än att just se vad som hände med folk efter att man gått ut skolan och kanske flyttat ifrån staden man är uppväxt i.

Däremot kan jag hålla med om att det känns smått patetiskt med människor som ska bli vän, trots att man aldrig någonsin ens hejat på varandra, utan bara för att vi båda vet att vi gått i samma skola eller varit på samma fest.

Och som svar på TS sista fundering ang. hur många förhållanden som går i kras pga av FB, kan jag bara säga en sak: Är Facebook anledningen till t ex otrohet och att det tar slut, så var nog inte det förhållandet så stabilt i övrigt.

• Anorah
    Anonym (haha) skrev 2009-05-14 07:51:59 följande:
    Alltså, sedan är det kanske inte så att man springer runt och letar upp ex på FB, men om de råkar se att en gemensam kompis har en som kompis och då lägger till en, vad är problemet? Jag gissar att flera här DIREKT tror att "då är det han som leeetat upp henne o då sitter de säkert o pratar". Okej, grejjen är ju att exet kan ju se hans profil och jag antar att man är gullig med sin partner där? Jag menar... Min kille och jag brukar gulla oss som fan på FB, inför alla. Det är nästan det bästa med FB ju, alla får se hur underbart romantisk min pojkvän är och hur mycket han älskar mig!
    Haha, något sånt hade jag nog mer tolkat som att man inte är speciellt lycklig, men att man vill att alla andra ska tro det och då går man ut med romantiska små meddelande på varandras FB-sidor iställlet. Säger nu inte att du och din sambo inte är lyckliga, det vet ju du bättre än jag. Utan det jag menar är att jag hade tolkat det hela så, om jag sett sånt här bland mina vänner. Lite av ett bekräftelsebehov alltså...
Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!