• aggexa

Jag hatar Facebook!!!

Har din sambo en villfarelse att internet inte är på riktigt?

Det spelar ju faktiskt ingen roll om man har kontakt med människor irl eller håller kontakten över internet, mail, personligt skrivna pappersbrev, msn eller över telefonen.

Den enda skillnaden med internet och telefoni är att andra människor inte har inblick i kontakten.

Så ditt stora problem att lösa med din sambo är huruvida det är ok för er att ha kontakt med ex och ons.

Jag har kontakt med en del av mina ex, min man likaså. Vi har inget emot det åt något håll för vi litar på varandra. Skulle någon smyga så spelar det ingen roll om det handlar om internet, telefoni, sms, mail eller vanliga brev, då är det smyg och svek i alla fall.

Din sambo är ju ärlig att han har kontakt över internet. Ni bör ju gemensamt lösa huruvida det är ok att ha kontakt med ex överhuvudtaget.

Anonym skrev 2009-05-11 20:37:51 följande:
    Gud vad jag hatar Facebook. Det måste vara djävulens påfund. Min sambo har just upptäckt hur "kul" FB är och det är ju "så roligt att se vad alla gamla vänner håller på med". Kiss my ass! säger jag. Jag är inte det minsta svartsjuk trots att jag vet att ni kommer att skriva det 10 gånger om men jag fattar inte meningen med att leta reda på sina gamla flörtar och knull. Den senaste han har addat är en tjej han inte har pratat med på minst 15 år, han hade ett ons med henne på ett bröllop typ 1992 eller nåt. Vad är meningen att prata med henne? Hon är gift med samma man sen länge och har barn, dessutom bor vi 3 timmars flyg från varandra så jag är inte rädd att dom ska ha en affär men jag fattar inte meningen med att adda gamla "vänner" som man inte skulle prata med eller leta efter om det inte var för FB. Jag undrar hur många förhållanden som går åt helvete pga FB? Snacka om att göra det lätt att vänstra.
  • aggexa

Hur menar du nu?
    Om någon blir osäker på en viss sak i sitt liv och i sina nära relationer och anonymt söker hjälp och råd är väl en himla skillnad mot för att identifierbart söka kontakt med gamla ex och ons på en annan sajt.
    Jag skulle självklart ställa mig frågande om min man sökte kontakt med ett ex där han inte tidigare berättat för mig att han ville ha kontakt. Vad är svårt för dig att förstå?

Anonym skrev 2009-05-12 18:35:48 följande:
    håller med dig... sen tänker jag så här... vad är TS för en person som verkar sitta här på FL istället.. vem är du att döma tänker jag?!
Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!