• Anonym

Jag hatar Facebook!!!

idiblon skrev 2009-05-12 20:52:18 följande:
    Men den som stör sig på det blir ju såklart svartsjuk. Antingen för att partnern gör det för mycket, eller för att hen tolkar in för mycket i vad den andre håller på med. Alltså kan det vara både med rätta och inte. Om en person som är i ett förhållande håller på på ett olämpligt sätt på Facebook så är det ju inte Facebook som är problemet, utan beteendet? Då är det ju alltså den som håller på så som är omogen, eller hen som stör sig utan anledning som är det.
    Precis det jag sa... att det är fel på den som gör det, inte FB... men det betyder inte/behöver inte betyda att den andra personen är svartsjuk... Det är det jag stör mig på mest! När folk alltid säger att folk är svartsjuka när de kanske är det av en anledning!
  • Anonym
    neamange skrev 2009-05-12 20:54:56 följande:
    nu tycker jag inte, även fast det är kul att läsa.. lägga Er energi på denna anonyma. Uppmärksamhet är allt hon vill ha. Leave it! Lägg Er goda energi på nått bättre! Pyssla om Era sambos så kommer de inte att ha tid att surfa på fejan!! kärlek!
    Vem vill ha uppmärksamhet? Vilken fantastisk tolkning... du måste vara en utomordentligt bra människokännare.

Annars håller jag med dig... lägg tiden på era kära... så slipper det bli problem... Det här var trots allt en trevlig tråd, skratta, det behövde jag...
  • Anonym

Ekologiskt Godis skrev 2009-05-12 20:55:24 följande:

Kan det inte vara så att man bara kan bli arg eller sur och inte svartsjuk?:P
    Precis...
    idiblon skrev 2009-05-12 21:03:20 följande:
    Fast även om man har en anledning så är det väl svartsjuka?
    Läs inlägget här ovan... eller vad tycker du?
  • Anonym

Min sambo HATAR oxå att jag är ute på facebook men det är helt oskyldigt!!!!! Fattar inte vad ni retar upp er på?!

• Anonym

Anonym (Kim) skrev 2009-05-13 12:33:48 följande:

Anonym (Kim) skrev 2009-05-13 09:31:33 följande:
    Det behöver absolut INTE vara ett dåligt förhållande för att FB ska försötra! Citerar mitt eget inlägg om ni inte orkade läsa det så gör det nu!!
    Nej....Det behöver det nog inte vara..Men å andra sidan är du syndare mot din man oavsett FB eller inte...
    Inte FBs fel. Ditt eget.
  • Anonym
    TanjaS skrev 2009-05-13 12:15:27 följande:
    Själv bara ÄLSKAR jag facebook och tycker de är askul att höra vad folk blev av som man pluggat, arbetat eller umgåtts med på andra sätt...Min karl är inte mycket för chat så han vill inte gå med...Om jag hittar ett ex är de inte för att vara otrogen utan för att höra vad den personen blev av? Jag har ett väldigt bra förhållande och är inte ute och jagar en ny. Och varför skulle facebook vara ett orosmoment? Då kan lika gärna hitta.se och eniro vara ett orosmoment för där man kan ju leta upp gamla ex för att börja sms med...Det handlar om att ha makt över sitt egna liv och att man ska kunna ha tillit för sin partner.
    Exakt! Gillar med FB starkt.
    Och på eniro kan man kolla var folk bor..Vyer över platser folk bor på..Zooma in..
    Kolla in folks födelsedagar...När deras resp fyller år.. En polare som berättade det för mig, för hon har så svårt för min födelsedag, o kikat in på eniro.
    Det kan man iaf inte se på facebook.. Jojo om de är ens vänner, men då har man ju själv tillåtit det.

Så till TS: Kolla så han inte kollar in eniro oxå..Hatar du dem med då? (ironi)
    Min poäng med detta inlägg är, skyll inte på något annat. Det är var och varje människas handlingar. Vad man gör, hur man gör osv...
    Dessutom tycker jag han verkar vara ett totalt kålhuvud som gör så mot dig, hans livs kärlek. Själv hade jag kastat ut min gubbe om han ville chatta med några ex eller fd knullpolare, speciellt om jag sagt ifrån att jag tar illa vid mig.
  • Anonym

ME HATE FACEBOOK TOOO (aargh) googlar man mitt namn så kommer en bild på mig upp trots att jag tagit bort den på facebook. Hur fan får man bort sin bild från sökmotorn.

• Anonym

ja... min före detta började flörta med en bekant via facebook och dom är nu sambo.. så jag gillar inte facebook.

• Anonym
    1111 skrev 2009-05-13 19:42:05 följande:
    Oavsett om det handlar om Facebook eller inte så finns det väl för f-n ingen anledning att överhuvudtaget ha kontakt med sina ex eller sina kk eller sina one night stands. Ja, så tillvida man inte råkar ha ett barn i hop. "Men vi är så bra vänner" - det är bara ruttet. Finns INGEN anledning att ha någon kontakt med ex... men en del vill tvärr inte släppa taget om gamla flammor osv... Och bara för att man tycker så behöver det INTE betyda att det handlar om svartsjuka. Personligen kan jag avslöja att Facebook är djävulens påfund. Jag har min sida där och jag har mina 200 vänner, men ack va det har förstört för många... tyvärr. Så är det i dagens lättillgängliga IT-samhälle...
    Äh, det är som med sprit...vissa kan inte kontrollera det och då går det åt helvete
    Har inget med FB att göra, bara personen vid tangentbordet(samt ev partner)
  • Anonym
    PD77 skrev 2009-05-13 20:55:00 följande:
    Men varför skriver du så? Vadå "det finns INGEN anledning att ha kontakt med ex". Det bestämmer väl inte du. Jag har kontakt med mina ex. Jag bryr mig om dem. De var en stor del av mitt liv en gång och jag vill veta hur de har det.Varför är "Vi är bara vänner" ruttet. Jag är bara vän med mina ex. Har inget intresse av att vara något annat.Och om det inte är av svartsjuka man tycker så: Varför tycker man så?
    Håller med!
    Har 2 ex på FB och vi är vänner sedan 12-15 år tillbaka.
    Måste man vara ovänner bara för att man är ex???

Vissa verkar tro att man vill knulla bara för att man umgås med motsatt kön. Patetiskt
Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!