• Madden

Ni som har 3-4 veckors bebisar. Sover de hela natten utan mat? Eller äter de som vanligt fortfarande?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-31 22:59:20:
    Anledningen till att ja frågar e att kompisens son som nu e 2.5 år gammal sov hela nätterna när han va såhär liten. Tänkte om det finns andra som har det så.

• Svar på tråden Ni som har 3-4 veckors bebisar. Sover de hela natten utan mat? Eller äter de som vanligt fortfarande?
  • Vero

Nu är min kille 1 år iofs, men han åt på natten ända tills han var 9-10 månader.

Att barn skulle sova hela natten redan efter några veckor låter väldigt ovanligt!

• melles mamma

??- nu är melle visserligen 2år men jag svarar ändå. han har fri tillgång till bröstet och snuttar ibland hela natten. 3-4 veckors bebisar?! de flesta som ammas snuttar nog ganska mycket på natten. Det var ju bara dagar sedan de låg i mammas trygga mage och fick näring KONSTANT.

• Dino78

Min bebis började sova hela natten när hon var 3½ månad. Tills dess var det var tredje timme som gällde!

• Lillkarten

en vecka efter mamma kom hem från bb sov jag hela natten igenom utan att äta ett mål... var dock ganska stor när jag föddes så jag hade en del att ta från, men jag var väll ca 2 veckor då jag sov hela nätter igenom...

• syster mini

Min femmånaders äter ungefär som vid tre-fyra veckor - tror jag (räknar inte så noga, försöker att inte vakna till).

• Lenen

Hej!
    Min son är exakt 3 veckor och 5 dagar och han sover definitivt inte hela natten! Det mesta han har sovit i sträck på natten är 5 timmar men det kan ändra sig till nästa natt. Vi har tur med att han sover på nätterna och bara vaknar för att äta, på dagarna kan han vara hur snuttig som helst. Vi har definitivt inte hittat några rutiner ännu... En 3-4-veckors som sover hela natten är nog väldigt ovanligt...

• Vasen

Min gullunge sov sex timmar i sträck en natt då han var fyra-fem veckor. Fast jag var vaken eftersom brösten spände (stavas det så?) så ruskigt.
    Han har inte gjort om det ännu (elva veckor idag).

• berniie

Hugo är 4 veckor. Han äter på natten även om de nu inte är lika ofta som tidigare. Men det är också olika från natt till natt. Iblan kan de gå 6 timmar mellan två mål på natten, iblan tre.. oftasr är de ca 4-5 timmar mellan målen under natten.

• Pallas

Min etta sov hela nätterna utan att äta (utom i ökningsperioder) från födseln. Tvåan nattammade i 12 månader 3-10 ggr/natt och vi avbröt nattamningen på mitt initiativ. Trean ammas 2-3 ggr/natt, han är 2½ månad ungefär.

Det är nog mer undantag än regel att barn under halvåret inte äter på natten skulle jag gissa.

• Klumpen nr 2

Har en son som är snart tre månader... Han har sovit tio timmar i sträck på natten sedan han va två månader! Visserligen ger jag honom ersättning då amningen aldrig riktigt ville fungera och min erfarenhet säger att bebisen blir mätt längre tid då än vid ammning. Min dotter (nu tre år) är också flask barn (delvis ammad i tre månader) men hon åt med ca tre timmars mellanrum hela dygnet tills hon va ca 10 mån... Så det är väl väldigt individuellt hur ofta barnet äter!

• Jeriko

Min dotter är 4 veckor och äter flera gånger/natt, men somnar snabbt om så det fungerar bra. Man vänjer sig... Oftast är hon klar på ca 10 minuter, så jag hinner knappt vakna till ordentligt. Lite olika hur länge det går mellan målen, ibland 2 timmar ibland 4.

• BabyMama

hello. min tjeja på fem veckor äter en gång på natten vid 3-4 tiden och sen vid 7.30 kanske! jätteskönt att få sova!! =)

• mammamamma

Närmin bebis var 3-4 veckor åt han massor på natten. Nu är han 8 månader och äter fortfarande på natten.

• Knyttet och K

Min son är fyra veckor och sover som mest 3-4 timmar i sträck på natten, sen vill han äta/snutta.

• Lukka

Min son är 22 dagar gammal och han har den senaste veckan sovit ca 5-6 timmar i sträck på nätterna. Han somnar ofta runt midnatt och sover sedan till 05-06 tiden...

• feather

Min tös grygt 6.5 mån äter fortfarande ett par tre ggr oftast....

• Lilith74

Clara är sex veckor och vaknar var tredje eller fjärde timme och får (tyvärr) flaska nu. Min amning har krånglat så hysteriskt så den i princip upphört.

• älskad87

ja har en dotter på snart två veckor, hon sover alltid hela natten...

Svar på tråden Ni som har 3-4 veckors bebisar. Sover de hela natten utan mat? Eller äter de som vanligt fortfarande?