Inlägg från: Bittersweet2012 |Visa alla inlägg
  • Bittersweet2012

fler arbetslösa ungdomar?18-25

Hej!

Nu undrar jag bara vilka job söker ni? Ekonom? IT-tjänst? Väktmästare? Sjuksköterska? Receptionist? (vet att armetsmarkand är inte het just nu och därför intressant att veta vilka tjänster som är mest efterfrågade).

Till Avoria: hur lyckas man skicka 200 ansökan på 3 månader??? Detta kan ju inte va speciellskrivna ansökningbrev väl?!

• Bittersweet2012
    Vision400 skrev 2009-05-12 17:34:31 följande:
    Bittersweet2012 skrev 2009-05-12 17:31:24 följande: jag söker alla jobb som finns tillängliga, inom alla områden. allt från städerska till burger king-kassamedarbetare, matbutiker, affärer på stan, receptionist, hotellpersonal, diskare, servetris osv osv osv osv...
    Va duktig du är som söker all möjliga jobb! synd att du inte fixat nåt ännu Känner tyvärr folk som vägrar söka jobb i mataffären bara för att de har pluggat 2 terminer på universitet....helt sjukt!
  • Bittersweet2012

Vision400 skrev 2009-05-14 19:57:04 fölajande:

Bittersweet2012 skrev 2009-05-12 17:40:01 följande: ja jag känner också såna trångsynta människor... så tänker inte jag. jag tänker att ett jobb är ett jobb. däremot är jag mer kräsen rent lönemässigt, inte så jag blir petig o lat, men jag skulle aldrig ta ett svartjobb för 30:- i timmen, då tjänar jag mer på min ersättning. en förutsättning för att jobba istället för att gå på ersättning är ju ändå att man får ut mer pengar. annars funkar det inte rent ekonomiskt. åtminstone inte för min del. provade ett försäljningsjobb med provisionsbaserad lön, visst jag kanske inte hade ngn naturlig talang för det , men jag tjänade 200:- på en vecka. det kanske säger allt? så jag är ju inte kräsen, men jag kan ju inte jobba för så pass lite heller...
    Nää, det är klart att man är lite kräsen när det gäller lön. Man vill ju inte jobba "gratis". Själv tycker jag oxå att jobb är jobb, oavsett va man gör (så länge man få bra betalt). Under min studietid har jag jobba som kassörska, barnskötare, städerska, telefonintervjuare osv., visst kanske inte de finnaste jobben, med tanke på min utbildning, men jag tjännade tillräckligt bra och klarade mig utan studielån.
    Nu när jag går på intervju o visar min CV så ser arbetsgivare att jag klarat både plugga o jobba samtidigt, och många arbetsgivare ser det som ett plus även om jag inte jobbat inom det ämne jag pluggar.
Svar på tråden fler arbetslösa ungdomar?18-25