Ellenora186 Fri 7 Nov 17:48 57 svar Återställ Anmäl Du ogillar detta 1 fler arbetslösa ungdomar?18-25 Hej Hoppas allt är bra med er. Jag är examinerad socionom som håller på att skriva en masteruppsats 15 hp i socialt arbete. Syftet med min studie är att undersöka hur ungdomar upplever sin arbetslöshet och sin situation. Jag behöver komma i kontakt med sju arbetslösa ungdomar i ålder 18-24 som varken studerar eller jobba som kan ställa upp för intervju som varit arbetslösa mer än 6 månader. Intervju är via programmet Teams. Jag är väldigt tacksam om någon är intresserad, så kan dem kontakta mig på [email protected] Deltagandet i studien är frivillig. Mina intervjupersoner kan avstå att svara på vissa frågor och har även möjlighet att när som helst dra sig tillbaka utan konsekvenser. Alla uppgifter jag tar emot i intervjuer kommer att avidentifieras på ett sådant sätt att de inte kan spåras till enskilda deltagare och materialet kommer att behandlas konfidentiellt. Undersökningen kommer att publiceras som masteruppsats av Umeå universitet och framför allt användas i utbildningssyfte av studenter som skriver examensarbete eller masteruppsats inom socialt arbete. Mina förhoppning är att studien ska leda till ökad kunskap om hur arbetslösa ungdomar upplever sin situation. Tacksam för hjälp