• tru

skilsmässa- långt ts

För ett år sedan skiljde sig jag och vårat barns pappa.sen dess har de endast varit dagumgänge,då pappan jobbar nätter, och jag anser det vara det bästa för våran dotter. men ska utökas till att bli nätter så småningom.

Skilsmässan föregicks av en massa bråk och även en del fysisk våld från hans sida. dock inte mycket. och han gavs sig på materiala saker framför dottern. Jag bestämde mig att flytta på måndagen och han var i stockholm under tors - sön. så jag passade på att packa och flytta då sen när jag flyttat till mina föräldrar skickade jag meddelande och talade om det. annars skulle han ha blivit väldigt arg.

Min dotter som är 3 1/2 har under ett halvår slagit både mig och hennes pappa. Men hon har slutat att slagit mig sedan jag bad om ursäkt för att jag varit mycket ledsen och skrikit mycket på henne. anledningen till att jag skrikit mycket och varit ledsen är att jag varit sjuk hela våren, jag har blandannat haft lunginflammation i 2 månader. utan någon avlastning föutom under de två första dagarna. Jag vet inte, men förstår en tre årig tjej en sådan ursäkt. det fick iallafall resultat.Hennes utveckling är som en 5 åring enligt förskolan.

Men problemet som kvarstår är att hon slår sin pappa fortfarande, så fort han kommer innanför dörrarna börjar hon slå och skrika på honom och gnälla.

Till saken hör oxå att pappan har inte visat var han bor på ett år, nu har han flyttat närmare förskolan och hon har fått varit hem till honom. hur viktigt är det att ett barn får se var sina föräldrar bor? OCh vad kan jag göra för att hon ska sluta slå sin pappa? Är det någon förklaring eller ursäkt som är på sin plats där oxå?

sen undrar jag hur man kan göra för att minska skadeeffekterna av en skilsmässa? såg en brittisk dokumentär som tog upp att skilsmässobarn fick ofta ta stort ansvar i hemmet men även att skilsmässobarn har störst risk att få psykisk ohälsa. Men är lite osäker på det där med för stort ansvar, för min dotter hjälper till att vattna blommor,damsuga,diska och hänga tvätt. men hon älskar det en så länge. och det blir ju bara mergöra för mig egentligen för jag måste göra om allt när hon går och lägger sig.

Svar på tråden skilsmässa- långt ts