Inlägg från: Anonym (Syster) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Syster)

Jag ska LVM-anmäla min kille!!

Det är EXTREMT svårt att få igenom att LVM! Min syrra är grav alkoholist och lever på övertid sen många år,men bara 2 ggr på 11 år har hon haft LVM. Och vadå tvångsvård!? Det är som ett skämt-de tvingar henne att nyktra till i 1-2 veckor,sen är det fritt att åka hem. Visserligen tvångshämtas hon av polis om hon super till igen,men då är det återigen tillnyktring nån vecka som gäller. Det som _borde_ gälla är inlagd ett år eftersom ett år är minimum för när man kan kalla sig nykter alkoholist och dessutom borde permissionerna vara överbevakade. Tyvärr ts så tror jag inte du kommer nån vart med anmälan,men prova går ju. Jag har absolut NOLL tilltro till Soc.

• Anonym (Syster)
    Anonym skrev 2009-06-11 23:10:28 följande:
    Hej. Jag har en bror som missbrukar GHB. Jag fick igenom ett LVM, men det p.g.a att missbruket var så omfattande och att GHB är en mkt farlig och dödlig drog. Vad är det för droger din kille tar? Hur länge har han hållt på?Tyvärr så krävs det ganska mkt för att få ett LVM, och det ska godkännas utav Länsstyrelsen. Men kämpa för det kan gå!!! Men när man ringer sos så måste man verkligen förklara hur allvarlig det är, ligga på, ringa ofta m.m. så det tar situatonen på allvar. Min familj har haft jättestora problem med sos och det har inte hjälpt min bror tillräckligt. Lögner är en del av en missbrukares vardag och drogen är deras bäste vän. Han fick LVM men kom aldrig in på ett behandlingshem utan bara på ett LVM hem i 6 månader (typ som förvaring för avgiftning). Idag är han ute och fortsätter att missbruka. Hjälp din sambo innan det blir för svårt för honom att ta sig ur det, den är en jättetuff period men kämpa på och glöm ej att tänka på dig själv ibland oxå. En missbrukare har inte förmågan att veta vad som är bäst för honom själv. Lycka till!
    Inte Länsstyrelsen utan LänsRÄTTEN! Så ingen missförstår vem som gör vad.
Svar på tråden Jag ska LVM-anmäla min kille!!