Inlägg från: Andre1902 |Visa alla inlägg
  • Andre1902

Jag ska LVM-anmäla min kille!!

Jag har själv en flickvän som är så illa därad av alkoholen just nu, när vi varit tillsammans ca ½ år, så fick hon sitt tredje lvm som inte jag med verkade till.

Det  var jätte jobbigt och va utan henne, men hon kom på ett lvm hem som låg relativt nära så jag kunde besöka henne varje dag. men jag som själv är alkoholberoende valde då att ta en avgiftning för att kunna hälsa på henne varje helg, så höll jag mig nycker för att jag älskar henne, jag dricker varje dag men tycker inte om att bli jätte berusad.

Så gör en LVM  anmälan det är inte ett lätt beslut, men du gör det ju av kärlek till honom om jag förstått dig rätt, det finns en familje grupp i Frälsningsarméns regi som träffas varje torsdag i Frälsningsarméns lokal på Östermalm, man kan ringa dit och  gå dit utan att vare vara religiös /för det är inte jag) och dit kan man gå även om man själv inte är alkohol eller drog beroende om man bara är anhörig räcker. googla på familjegrupp så borde du hitta det.

Lycka till och låt hjärnan samarbeta med hjärtat när du fattar dit beslut, tänk på att du kanske inte får han att sluta dricka, men du kanske räddar hans liv.

Försök sen vara ett starkt stöd till honom under hans LVM vistelse..

Svar på tråden Jag ska LVM-anmäla min kille!!