• Pupetta

Någon som provat tygblöjor?

skulle vilja prova på tygblöjor till min ännu ofödda bebis. HUr fungerar det i vardagen? Var kan man köpa? Någon som provat på olika märken??

• Svar på tråden Någon som provat tygblöjor?
  • VulgusProfanum

Vi hade tygblöjor till våra barn och det fungerade kanon

Vi använde oss av vikblöjor och blöjbyxor och det kom sig av att mellansonen blev röd i baken av alla blöjor vi provade och till slut så var det i princip bara tygblöjor kvar.
    Vi provade det och det fungerade kanon. Provade dock aldrig allt-i-ett tygisar eftersom att de som fanns på marknaden då (det här var länge sedan) inte var så bra.

Tyckte att det var smidigt. Man samlade en hink med blöjor- och tvättade och det torkade på ett par timmar utan torktumlare.

Yellow and brown, blue as the sky, red as my blood, green as your eye
  • Pupetta

var köper man dom? Finns de bara på nätet? Hur många behöver man?
    Allt i ett verkar ju himla smidigt!

• Cocco

på sjalbarn så finns de att köpa 2-hand om man vill.
    Annars rekommenderar jag babykind.uk.co det är det billigaste alternativet just nu. Frakten från Uk är bara 15 kr högre än inom sverige!
    Min favorit är Blueberry men eftersom de är så hiskiligt dyra så har vi mest Fuzzibuns som vi också är väldigt nöjda med.
    Vi har mest pockets och vikisar. En bra svensk sida som även säljer tygblöjor är edenbaby.se, de förklarar hur de olika typerna ungerar.

• Pupetta

TACK! det ska jag kolla upp!

Svar på tråden Någon som provat tygblöjor?