• JPL

Äggallergitråden: del 11

Om man saknar äggstanning något enormt , vad gör man då? Tänker på tex makaronipudding. Skulle det kunna funka med kokosmjölk blandat med rismjölk, gurkmeja och kanske lite maizena?

• JPL

Jag brukar få svaret att jag kan äta McFeast med dressing. Har aldrig funderat över dippsåsen.

• JPL
    Twixie skrev 2009-07-05 23:17:42 följande:
    Konstigt att det är ägg i dipsåsen men inte i såsen som de har på McFeasten. Har liksom utgått från att det är samma sås (pga namnet). Har du ätit McFeasten?
    Ja, vi föredrar Max men om vi är på McD äter jag alltid glutenfri, mjölkfri McFeast.
  • JPL

Vi ska provocera med ägg. Jag har strukit dem med rått ägg på armarna och låtit dem sova en natt med det. Det syntes inget alls nästa morgon. Men så har de knappt några problem med eksem heller och långsamma reaktioner, så det säger nog ganska lite.

Iaf så funderar jag på att baka mina vanliga muffins men lägga i ett ägg per vecka. Dvs sju muffins per ägg och så ge det i två veckor och sen utvärdera. Tror ni att det kan vara ett bra sätt?

• JPL
    Amulett skrev 2009-07-30 12:56:12 följande:
    Vår dietist anser att ägg oftast ger ganska snabba reaktioner, så om man inte vet med sig att man fått svåra eller långsamma reaktioner så kan man öka ganska snabbt. vi skulle ju t.ex ge pannkaka 3 dagar i rad och öka mängden ägg med ett ägg/dag. För oss verkar det ha funkat. en smet gav ca 8 pannkakor, så det motsvarar ju dina muffins! Sonen åt knappt en pannkaka per gång. Lycka till!
    Oj nu blir jag fundersam. I allt annat har det ju långsamma reaktioner men jag har antecknat ang ägg att de (senast jag provocerade) reagerade på något dygn. Men då gjorde jag tvärtom och gav dem rejält, typ ett ägg om dagen. Men den här gången vill jag ta det försiktigt för att kunna hitta en nivå som de tål. Genom att överdriva tidigare har jag ju visat att det inte går men vet inte vart gränsen går. Lite ägg i en sammansatt produkt hade ju varit trevligt att kunna servera även om kokt och stekt ägg säkert inte funkar.
Svar på tråden Äggallergitråden: del 11