Äggallergitråden: del 11
F*n så har man gett ägg idag! En ordentlig tankevurpa. Cornetto (GB) jordgubb innehåller ju inte ägg. Ändrade mig dock i sista stund och tog en vanlig istället. Tänkte mig inte för och trodde att Cornetto vanlig då heller inte skulle innehålla ägg. Ger sonen som glatt börjar äta. Efter ett kort tag får jag ändå känslan av att jag måste läsa (får den alltid). Läste och Jodå. Cornetto vanlig innehåller ägg. Var bara att kasta glassen och ge sonen Aerius. Tack o lov hann vi ge i tid för han fick ingen reaktion (kräks annars). Men det har varit några nervösa timmar på kvällen då reaktionen ibland kan komma först ett par timmar senare även om det är vanligast inom 30 min. Brukar ju vara duktig på att läsa på allt - även sånt jag vet är ok. Men en snabb tankevurpa. Trodde också att det var samma "grund" till alla Cornettoglassar - alltså att det var samma glass bara olika smaker.
Åkte och köpte annan glass på kvällen (när vi visste att han inte reagerat) och åkte till ett bad så han fick bada lite också som plåster på såren.
Så gör inte samma tankevurpa! Vanlig Cornetto (den med lite choklad och nötter på toppen) innehåller ÄGG!!! (Vilket inte jordgubbsvarianten gjorde efter vad jag läste mig till!).