14 månader som bits
Min dotter på 14 månader bits väldigt mycket. Det är mest mig hon biter men har även bitit sin pappa. Vad ska man göra. Säger åt henne men du hugger hon ännu mer. Hjälp!!
Min dotter på 14 månader bits väldigt mycket. Det är mest mig hon biter men har även bitit sin pappa. Vad ska man göra. Säger åt henne men du hugger hon ännu mer. Hjälp!!
Hej att barn bits är vanligt. En del barn som blir arga eller glada úttrycker detta genom att bitas. Det är ett särtt att uttrycka sina känslor på när orden inte finns där. I takt med att barnet får ett språk försvinner behovet av att bita. Vad man kan göra är att bryta bitningen och helst innan barnet hunnit bita. Man kan visa barnet på att smeka eller pussa istället. Det är viktigt att övervaka barnet tillsammans med andra barn, så att det får hjälp om det behövs i hur det ska ta kontakt utan att bitas. Det är inte alla barn som tar med sig bitandet utanför familjen. En del barn biter bara den som barnet har en stark anknytning till exempelvis mamma eller pappa, det blir ett sätt att gosa på. Barnet kan inte reglerá sin njutning och förstår inte att det gör ont.