Ägglossning
Hej hej !
Jag undrar om vi med pco har svårare med ägglossningen , jag får ägglossning men kan det vara så att ägget inte lossnar ?
Eller finns det andra saker som vi pcoare har som försvårar själva ägglossningen ?
/ Anna
Hej hej !
Jag undrar om vi med pco har svårare med ägglossningen , jag får ägglossning men kan det vara så att ägget inte lossnar ?
Eller finns det andra saker som vi pcoare har som försvårar själva ägglossningen ?
/ Anna
jag tror alla som har PCO har det på olika sätt. man har den i olika grader liksom.
men det gäller ju främst ägglossingen. därför har man pergo som stimulerar den och sprutor som hjälper till att lossa den.
jo jag vet , jag har själv fått pergo , men det är längesen nu och på den tiden hade jag inte ens mens.
Nu många år senare har jag gått ner en massa i vikt och haft mens regelbundet med cirka 29-30 dar imellan , därimot har jag inte haft ägglossning.
Men så i förre veckan fick jag ont , som mensvärk, så jag testade och för första gången visade testen att jag har ägglossning.
Så vad jag undrar , kan jag lite på att ägget lossnar eller behöver jag hjälp med det ?
Har fortfarande många kilo kvar att gå ner, och dom ville jag skulle gå ner mer innan jag fick hjälp, men samtidigt så blir man inte yngre och längtan e så stor nu .
/ Anna