• solbullen

Någon mer som börjar dubbelkur med Pergo i dagarna?

Idag kom mensen. Blandade känslor, såklart ledsen för att det inte blev något denna månaden heller.... men samtidigt känns det bra, för om 5 dagar kan jag börja knapra på min dubbelkur med Pergotime. Hoppas SÅ på att det ska fungera, men försöker hålla förväntningarna nere.

Jag har ätit Pergo förrut, men då bara enkelkurer, så detta är min första dubbelkur...
    Jag har fått ÄL av enkelkurer också, dock inte alla ggr, så därför provar vi nu med dubbel.

någon mer som ska börja på sin första dubbelkur med Pergo i dagarna?
    Vore skoj att följas åt

• Svar på tråden Någon mer som börjar dubbelkur med Pergo i dagarna?
  • solbullen

Puffar och hoppas på följeslagare

• Ingegärd79

Jag ska ta Pergo för första gången och kommer att köra på dubbeldos, fick också min mens idag är usel på att räkna ut Äl osv så vi kanske kan följas åt och du kanske är bättre på det än jag.....

• Super S

jag äter min andra kur med dubbeldos pergo. Hade äl i måndags och hoppas på ett positivt svar om ca 2 v:)
    Har ni PCO?

• Ingegärd79

Nej knappt utredd har bara inte fått till ett syskon och rekomenderades att prova Pergo dubbelkur först ??

• solbullen

Hej tjejer, och välkomna, kul att vi kan följas åt.

Jag har PCO - den lättare varaianten av det. Jag har ÄL av mig själv men inte riktigt varje månad.

Super S: har du PCO?

Ingegärd79: hur länge har ni försökt få till syskon? Behövdes inte Pergo till tidigare barn?

Vi har en son på 3 år, och har föröskt aktivt att få syskon till honom över ett år... men min mens har varit väldigt oregelbunden pga pco:n, så det går trögt. Nu börjar jag dock få mer regelbundna cykler, villket är ett framsteg.

Börjar på min dubbelkur nu på lördag, och hoppas också på fint plus om ca 2-3 veckor

• OjjaW

FRÅGA:

Vad äter man pergotime för? är det vid oregelbundna menscyklar`?

• solbullen
    OjjaW skrev 2009-05-14 08:42:52 följande:
    FRÅGA:Vad äter man pergotime för? är det vid oregelbundna menscyklar`?
    Pergotime har sin verkan genom att öka tillverkningen av hormoner, som stimulerar ägglossningen. Alltså receptbelagda tabletter.
  • OjjaW

Jajuste. Har läkemedlet några otäcka biverkningar?

• solbullen
    OjjaW skrev 2009-05-14 08:56:35 följande:
    Jajuste. Har läkemedlet några otäcka biverkningar?
    Ja det finns säkert en del som får biverkningar av det, de allra flesta känner nog iaf av sin ÄL mer och det kan ju göra ont å ses som en biverkning kanske, sen kan man bli lite trött och hormonell av sig kan jag tro.
    Jag själv har inte haft några biverkningar mer än ÄL-värk i äggstockarna.
  • Super S

Japp, jag har pco, och får världigt sällan ÄL av mig själv. Vi försöker nu få till barn nummer 2. Min son är nu 9 månader... Jag hoppas vi lyckas snart!!! Va kul om vi alla är i samma fas av samma behandling:) Jag som tyvärr är en tjuvtestare, vet inte hur jag ska kunna hålla mig i 1,5 vecka till utan att testa:S

Svar på tråden Någon mer som börjar dubbelkur med Pergo i dagarna?