• Anonym (ovetande)

För gammal för ungdomsmottagningen, var går man då?

Jag har för första gången tänkt gå och kolla upp eventuella sjukdomar. Jag tror ju inte jag har något, men kan ha en ny relation på gång snart så då vill jag veta med säkerhet!

Så var går man för att kolla det? Jag bor i en mindre stad med ett sjukhus och en vårdcentral bara. Brukar det vara lång väntetid på att få en tid? (vet att ni inte kan svara men säg vad ni tror!)

• Svar på tråden För gammal för ungdomsmottagningen, var går man då?
  • Imox

Kolla med vårdecentralen hos barnmorskan dom kan göra sånt eller på sjukhuset brukar dom ha en avdeling för sexuellt överförbara sjukdommar

• logg81

Antingen gyn eller stdmottagning om det finns en sån.

Ring gyn och fråga.... Eller växeln på sjukhuset...

Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
  • MattiViki

Det bör finnas en mödravård hos er...Eller en barnmorskemottagning dit alla gravida går... När det gäller tider så är risken stor att det kan vara en längre väntan, men ring nu för snart är det semestertider och då kan det vara näst intill omöjligt att få tid

• kaksmulan

De flesta sjukhus har en hud- och STD-mottagning där de som oftast har drop in tider för provtagningar av könssjukdommar. Ring sjukhusväxeln och be om att få bli kopplad till en sådan avdelning så får du veta tider och sånt.

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Anonym (ovetande)

Ska leta reda på numret till mödravården, dom borde ju kunna hänvisa mig rätt ifall dom inte kollar sånt.

Tack för svaren!

Svar på tråden För gammal för ungdomsmottagningen, var går man då?