• Vårflickan84

Är det saäkert att man inte är gravid när mensen kommer?

Jag tänkte på det här med pergo...
    jag tog min första kur förra månaden....samt en ovitrellespruta i samband med det. mensen kom smygandes för någon dag sen och idag är den ett faktum med en lite klump.

detta betyder då att jag INTE är gravid? elelr hur? det e lugnt, ni kan säga sanningen. jag blir inte ledsen
    jag gjorde ju ett test igår som var negativt.

men ändå... man hör ju om folk som blivit gravida och får mens som vanligt.

jag ska börja med en ny pergokur igen nu. är det bara att köra på eller ska man undersöka o så innan? jag ringde läkaren som sa att jag bara ska skriva ut ny kur och börja om igen.

vad tycker ni? era erfarenheter?

• Svar på tråden Är det saäkert att man inte är gravid när mensen kommer?
  • lia76

Mens får man int enär man är gravid, däremot en mensliknande blödning

Och visst förekommer det att man blöder fast man är gravid.
    Jag blödde i 6 dagar (var då i vecka 11 och 12).

Men har du fått mens och du har negativt på testet så lär du nog inte vara gravid, tyvärr

Stella och Ida
  • Vårflickan84
    lia76 skrev 2009-05-13 09:57:59 följande:
    Mens får man int enär man är gravid, däremot en mensliknande blödning Och visst förekommer det att man blöder fast man är gravid.Jag blödde i 6 dagar (var då i vecka 11 och 12).Men har du fått mens och du har negativt på testet så lär du nog inte vara gravid, tyvärr
    okej, då vet jag. jag fattade ju det från början men ville veta hur det varit för andra.
    vill ju inte ta läkemedel om det inte behvös...(som kan förstöra om man nu skulle vara gravid).
    hmm...
    tack för ditt svar =)
Svar på tråden Är det saäkert att man inte är gravid när mensen kommer?