ruskpricken skrev 2009-05-13 12:35:15 följande:
jag går in i v 27 imorgon, och har funderat på förlossningen lääänge. Redan innan jag blev gravid...Tror det sitter i eftersom min mamma har haft en svår fö
rlossning.Nu har jag sedan jag fick veta att jag blev gravid läst en massa om vad som händer under en förlossning. Ju mer jag vet desto mer säker känner jag mig på att jag kommer att fixa detta! Har även blivit lovad att de ska mäta bäckenet på mig innan förlossningen( det var det problemet min mamma hade).Sen har jag sedan länge slutat lyssna på alla berättelser om hur hemskt det är att föda barn...tycker det är riktigt kasst av andra kvinnor att berätta sådana historier för någon som de vet att ska föda barn för första gången!
Du har helt rätt, jag tycker att man ska få skaffa sig sin egna uppfattning om en förlossning. Någon sa till mig när jag var gravid att "det gör mycket ondare än vad man tror!" inte alls uppskattat att höra det, men jag tyckte inte alls att det var så. Så man ska nog inte lyssna för mycket på sånt, hur svårt det än kan vara att låta bli. Bra att du har självförtroende och känner att du kommer fixa det, för det gör du! Varje förlossning är unik, och tänk vilka hjältinnor vi är som föder dessa underbara barn!