Var hittar jag en P-dator?
Har bestämt mig för att prova p-dator, men så ser jag att persona har slutat säljas i skandinavien, vad finns det för alternativ och vad kostar de och stickorna?
Har bestämt mig för att prova p-dator, men så ser jag att persona har slutat säljas i skandinavien, vad finns det för alternativ och vad kostar de och stickorna?
puff :S
Vad är en "P-dator"?
Om du menar en dator man får köpa skatteftritt från jobbet så gäller inte det längre sedan 3 år. Men det är ändå billigare att köpa en billig dator så länge du inte skall spela avancerade spel på den.
Detta skulle jag också vilja veta då jag inte får äta några hormoner. Konstigt att det inte går att få tag i via barnmorska eller så, nu när dom säger att hormoner inte är bra. Kondom känns inte som något alternativ när man lever i en seriös relation.
jag vet att det företag jag jobbar för säljer p-datorer www.himmelriket.se tror dom säljer på nätet också annars kanske du kan köpa av mej:D
Finns på apoteket tror jag. De är jättebra. körde med det ett par år innan barn och sedan spiral. Propersona tror jag den hette. Sickorna köper man iallafall på apoteket.
De såldes på apoteket innan. Stickorna finns fortfarande att köpa.
Bra att det finns grejer att köpa på himmelriket.se men det var rätt dyrt :( Visst det är en engångskostnad men ändå.. Tråkigt att betala för något dylikt.
Ladycomp är helt klart intressant, men ganska så dyr :S fast skönt med en enda fast kostnad. ska ta och fundera på det :) TACK!
Jag har en undring om ladycomp, undrar om någon vet.
Hur regelbunden mens måste man ha? Jag tog ut min spiral i januari, men vi är inte riktigt redo för barn ännu, så vi kör kondom = inte så kul. Min första mens efter spiraluttaget kom när jag förväntade mig den, sen har längden sett ut så här: 31, 26, 29, 27 dagar. Kan jag använda p-dator eller är jag för oregelbunden? Borde jag vänta några månader och se om det stabiliseras?
Hej,
Jag köpte min p-dator (PERSONA) från England. Den kostade inte alls så mycket som den som jag såg på himmelriket. Typ 1000:- Stickorna kan man köpa på apoteket, eller beställa lite billigare från samma företag i England. Kolla in hemsidan
clearblueonlineshop.inon.com/products.jsp
Där finns också information om vem som är lämplig att använda p-datorn.
Persona mäter hormonnivåer (genom att du kissar på stickor) och signalerar när du har ägglossning och dagarna innan/efter. Dessa dagar är olämpliga att ha oskyddad sex på om man inte vill bli gravid (bra om man vill!!!). Resten av dagarna i månaden är gröna och fritt fram för oskyddat sex...
Det verkar konstigt, jag har beställt därifrån flera gånger... Är du säker?
hahahaha xD förlåt kunde inte låta bli att skratta.
Oj, tydligen hade jag inte beställt ifrån den sajten... (Gravid - bomull i huvudet!!) Jag köpte min härifrån:
www.buypersona.co.uk/
Snabb och pålitlig leverans! Om du skriver in ordet "zest" i en ruta när du kommer till kassan får du 5 % rabatt. Gäller maj ut!
Lycka till!
Jag har undrat samma sak... P-piller-lobbyn kanske!!! Det känns som om alla barnmorskor och gynekologer i Sverige enbart gått pillerkursen i preventivmedelskunskap!