Inlägg från: Mammut och Papput |Visa alla inlägg
  • Mammut och Papput

Lära ungarna shoppa & dricka Latte

Man kan väl skapa läger för mer bildande saker. Trams sysslar man ändå med när man blir äldre. Jag tycker man ska uppmana till uteaktiviteter och sport och sånt istället.

Kan tänka mig att detta görs för att dra in pengar då dessa tjejer tycker detta blir glammigt och tjusigt och kommer att tjata på sina föräldrar. Perfekt ålder också att rikta in sig på, för gamla för fritids/dagis och för unga för att sommarjobba ;p

• Mammut och Papput
    Gummis skrev 2009-05-13 15:12:13 följande:
    Skulle vara kul att höra någon förälder som funderar på att låta sitt barn vara på lägret hur dom resonerar. Någon fler som tycker det?
    Jupp
  • Mammut och Papput
    Phlippan87 skrev 2009-05-13 15:24:14 följande:
    täbybor skämtar nog aldrig om så allvarliga saker som mode och shopping...
    Jamen typ. Tänk om dottern är 20 år och köper fel färg på sommarklänningen! Eller köper kaffe inne på McD. Det är ju iofs ganska bra att förebygga sådant tidigt! Annars kanske inte rikaste tanten på syjuntan serverar mamman teet sist av alla.
  • Mammut och Papput

Mammut och Papput skrev 2009-05-13 15:29:54 följande:

Jamen typ. Tänk om dottern är 20 år och köper fel färg på sommarklänningen! Eller köper kaffe inne på McD. Det är ju iofs ganska bra att förebygga sådant tidigt! Annars kanske inte rikaste tanten på syjuntan serverar mamman teet sist av alla.
    ...först av alla.
  • Mammut och Papput
    Phlippan87 skrev 2009-05-13 15:34:01 följande:
    hmm, om det är täby kommun så är det ju moderaterna, med Filippa Reinfeldt i spetsen... alltså sånna där typer som bor i lyxvillor, med lyxbilar och egna barnflickor innan ungen ens är född.. så skulle du köpa kläder på H&M så får de väl husarrest eller något...
    Du har en hård inställning till moderaterna tror jag =)
  • Mammut och Papput

Snobbtäby med moderater och Gucci-paranoia är ju mjukisbyxor jämfört med annat.

I rödhålan där jag bor är sossarna av årgång 1944 i full färd (med gubbkepsen) med att slösa med skattemedlen. Har nu skurit ner på många lärartjänster. Det finns inga dagisplatser, de vill inte starta fler friskolor. De lägger ut 75 000 per år på konst till kommunens personalkorridorer. Otroligt mycket går lidande nu trots att kommunen har väldigt mycket pengar. Och detta sitter som berget i många och vi får inte bort dem från makten =) man kan ha problem med andra politiska partier och andra 'folkgrupper' (vill inte uttrycka mig så men så ni vet vad jag menar).

Moderater finns ju överallt, de kan vara fattiga också. Sossar kan vara rika också.

• Mammut och Papput
    Phlippan87 skrev 2009-05-13 16:08:51 följande:
    den enda som uppenbarligen reagerat på mina inlägg och misstolkat dem är ju du... som sagt, har stött på 2 typer av täbybor, den ena typen bor jag med, den andra roar sig med lyxbilar och svindyra hus... och som sagt, vilken kommun anser att det är lämpligt att ha ett sådant läger för 11-13-åringar??
    Att folk tjänar mycket pengar och sedan hamnar i samma samhälle pga bostadspriserna - är det så konstigt? Har de liknande intressen så blir de ju också tydligare då att de bor i samma område. Vill du att de ska sprida ut sig eller är det just orten 'Täby' som 'smittar' folk att vara Gucciga?

Man kan ju generalisera hur mycket som helst i samhället och uttrycka sig hårt (som mitt exempel ovan). Man kan säga att det och det området är då bara fyllt av invandrare och arbetslösa som lever av bidrag och kriminalitet, går du dit blir du yxmördad osv.
Svar på tråden Lära ungarna shoppa & dricka Latte