Inlägg från: Phlippan87 |Visa alla inlägg
  • Phlippan87

Lära ungarna shoppa & dricka Latte

ehm?! låter täby ja... glad att jag lyckades dra sambon därifrån.. fy fan.. shoppa kan man lära sig utan något jäkla snobbläger

• Phlippan87
    Ezder skrev 2009-05-13 15:21:09 följande:
    Det här måste väl vara ett skämt???
    täbybor skämtar nog aldrig om så allvarliga saker som mode och shopping...
  • Phlippan87
    Ilene skrev 2009-05-13 15:31:25 följande:
    Fruktansvärt korkat!!!! Undrar egentligen vilken idiot (ursäkta) som kommit på detta.... vill vi verkligen ha små modedockor som springer runt på stan och leker Paris Hilton????
    hmm, om det är täby kommun så är det ju moderaterna, med Filippa Reinfeldt i spetsen... alltså sånna där typer som bor i lyxvillor, med lyxbilar och egna barnflickor innan ungen ens är född.. så skulle du köpa kläder på H&M så får de väl husarrest eller något...
  • Phlippan87
    tobiq skrev 2009-05-13 15:32:36 följande:
    Idiotiskt! Men säkert många som nappar... Sommarläger låter ju supermysigt och jag förstår att inte många tjejer i den åldern vill åka på äventyrsläger och paddla kanot och liknande men kan man inte göra en "snäll variant"? Ett designläger där barnen får testa att sy och skissa egna kläder till exempel? Lite mer produktivt än att dricka latte och shoppa i stan eller att för all del stanna hemma och hänga i centrum och röka munbloss...
    täby-snobbar sy egna kläder?? det vore kul att se... fattar inte hur någon kan vara dum nog att skicka ungarna på något sådant.. när jag var i den åldern åkte jag på ridläger, musikläger osv.. mycket mer produktivt än att spendera pengar på ett läger som lär ungarna att spendera pengar.. det kan de nog bra redan innan...
  • Phlippan87

Mammut och Papput skrev 2009-05-13 15:36:56 följande:

Du har en hård inställning till moderaterna tror jag =)
    jag var moderat själv innan... men jag ahr en hård inställning till täbysnobbar.. min sambo är som sagt från täby, men från täbys ghetto...
    och filippa reinfeldt må vara min namne men jag tål inte människan.. gucci för hela slanten eller något sådant...
  • Phlippan87
    Turran skrev 2009-05-13 15:37:54 följande:
    Oj, vilken skev bild du har av Täbybor!
    de täbyborna har jag det av... finns många trevliga med, mina svärföräldrar exempelvis, men i de områdena av täby?! har de pengar måste de ju visa det, och det görs ju bäst genom att klä barnen i märkeskläder m.m.
  • Phlippan87
    Felicia6 skrev 2009-05-13 15:41:01 följande:
    Phlippan87, Jösses vad du drar alla över en kam o tokdissar dom? Jag känner flera från Täby och ingen är som du påstår att dom är iaf
    från den delen av täby?? snobbtäby?? finns en väldigt stor del människor där som garanterat kommer nappa på idén.. och tror inte heller att det skulle funka i någon annan del av landet, inte så iaf..
  • Phlippan87
    Felicia6 skrev 2009-05-13 15:44:11 följande:
    Får jag fråga hur du kan utröna av trådstarten vilken del av täby det gäller öht? Enligt vad jag läser, så står det bara just täby..? Och människor av alla olika slag finns ju överallt, är väl ändå ingen mening att kasta så pass mycket dynga och dra verkligen alla över samma kam som du gör just nu?
    täby kommun har kommit med detta lägerkoncept.. verkar inte som något de "fattiga" och "normala" delarna av täby kommer nappa på utan just de rika, de som i normala fall shoppar på nk, östermalm o.dyl. de jag känner i täby skulle aldrig ha råd att göra detta
  • Phlippan87
    Felicia6 skrev 2009-05-13 15:55:40 följande:
    Grejjen är ju inte vilka som kommer nappa på det, utan du högg verkligen direkt på människorna som bodde i täby och syftar direkt på att det bara handlade om en specifik del av täby som du verkligen nervärderar trots att du inte ens känner till människorna och trots att det är täby kommun som kommit med förslaget? Och jag kanske är dum i skallen, men då jag hör XX- kommun så tror jag att det handlar om hela staden i den kommunen och inte bara nåt speciellt kvarter, men som sagt. Det kanske är jag som är korkad som trodde det var så det betydde? Tycker det är otroligt lågt att nervärdera personer så pass mycket och ösa hur mycket dynga som helst på en stadsdel där du råkar känna några som råkar vara såna?
    vilka delar av kommunen kommer nappa?? och jag högg på de människorna, de som inte insett att det finns oerhört mycket bättre saker att lägga pengar på än latte och "snobbshopping".. men tolka som du vill så tolkar jag som jag vill.. och jag tvivlar på att någon annan kommun i sverige skulle ha kommit på idén... men men, uppenbarligen en öm tå..
  • Phlippan87
    Felicia6 skrev 2009-05-13 16:05:15 följande:
    Med tanke på hur många i tråden som reagerade på dina inlägg, så kanske det är så att om du inte menade som folk trodde, så kanske det är dags att se hur du uttrycker dig? Haha, ja verkligen en öm tå om hur täbyborna är *asg*
    den enda som uppenbarligen reagerat på mina inlägg och misstolkat dem är ju du...
    som sagt, har stött på 2 typer av täbybor, den ena typen bor jag med, den andra roar sig med lyxbilar och svindyra hus... och som sagt, vilken kommun anser att det är lämpligt att ha ett sådant läger för 11-13-åringar??
  • Phlippan87
    Themis skrev 2009-05-13 16:11:31 följande:
    Haahaha....och varje dag börjar med uppställning i fnittriga smågrupper och så ropar man käckt "Heil Hilton!" Shit vilket roligt blogginlägg man kunde göra på detta om man bloggade...
    haha, tack för idén..
  • Phlippan87

anmälningsavgift 1,300 kr...
    kanske vore lämpligt att slänga in en extra kurs på avslutningsdagen... Festa Stureplans-style... Ska ju börjas i tid..

finns snobbområden här med, men inte så tydligt, inte där man måste skryta med att man har pengar genom att köpa modekläder m.m.

• Phlippan87
    Linny skrev 2009-05-13 16:33:32 följande:
    Men jag har allvarligt inte den bilden av Täbybor.. Jag är ju inflyttad o från småland från början. Danderyd (vissa delar) kan jag uppfatta som snobbigt, men här är de allra flesta folk med båda fötterna på jorden. Visst, de har valt att bo i en dyr kommun, men de flesta lägger största delen på boende o har inga värstingbilar osv alls. Barnen på öppna förskolan är klädda i hm, lindex, pop osv, men inte massa gucci o grejer
    en liten fundering från min sida är ju om de med mycket pengar låter ungarna gå på öppna förskolan.. jag själv var 5 innan jag började på något liknande överhuvudtaget, då var det lekis/förskolan... har man pengar så har man i många lägen barnflickor... visst finns det de som har ungarna på förskola också men inte så vanligt tror jag..
  • Phlippan87
    Linny skrev 2009-05-13 16:40:20 följande:
    ok, jag känner inte till ngn i täby som har barnflicka. Här är det dagis o öppna förskolan som gäller i allra flesta fallen. finns säkert en och annan i andra delar förstås. men då tror jag snarare att det är vanligare i danderyd (tex djursholm)
    beror ju på vilka delar av täby... har själv blivit erbjuden jobb som barnflicka i just täby... så det finns, garanterat..
  • Phlippan87

min sambo är från ett område som ligger precis bredvid alla jäkla nya snobb-byggen i täby/näsbypark... extrema kontraster, se alla svindyra hus poppa upp ur ingenstans... nästan att det känns lite groteskt...

• Phlippan87
    nettan75 skrev 2009-05-13 16:48:58 följande:
    Jag tycker det är ett ja jag vet inte ens vad jag ska säga??? Herre jösses lära småflickor springa på NK och dricka Latte?? Man undrar ju vad som kommer härnäst?? (Har iofs fått många uppslag på detta i tråden). Är dock innerligt glad att jag bor i en småstad där ingen ens skulle komma på tanken att ordna ngt dylikt!! Usch!!
    jag är ganska glad att vi inte har några sådana direkta butiker i vårat område, trots att vi har massor av nya butiker så är det inga märkeskedjor ännu, tack och lov...
  • Phlippan87

Anna Sui skrev 2009-05-13 20:08:31 följande:

Vilket område är din sambo ifrån? Täby är väl precis som flera andra förorter till Stockholm, det finns dyrare hus och billigare hus. Det finns ju hus för dryga miljonen och hus för 10 miljoner. Och vad är det för fel med att vara rik? Typiskt f***ing janteresonemang! Hade det där lägret funnits när jag var ung, hade jag definitivt velat gå Men som tur var? fanns inget sånt.
    skrev ju det precis... (näsbypark)
    kollar du på villorna och lägenheterna i den delen av täby som byggs ut så är det lyxhus, enbart.. lyxlägenheter för mångamiljoner...
    är absolut inget fel på att vara rik, men jag kan verkligen inte fatta grejen med att skryta med det på det sättet... och nej, jag skulle inte påstå att täby är som alla andra förorter/kranskommuner till sthlm...
  • Phlippan87

som sagt, man kan tolka precis hur man vill... tänker inte sitta och ta skit från folk somredan har bestämt sig för vad jag tydligen menar.. så hejdå...

Svar på tråden Lära ungarna shoppa & dricka Latte