Inlägg från: mackeluring |Visa alla inlägg
  • mackeluring

Lära ungarna shoppa & dricka Latte

Felicia6 skrev 2009-05-13 15:56:41 följande:
    Och för att svara på trådstarten så tycker jag det är komiskt att ha ett sånt "läger" och förstår egentligen inte hur man kan komma på det ens, men det finns ju säkert dom som tycker det är en bra sak Själv skulle jag hellre skicka iväg mina barn på andra saker
    Håller med. Skulle aldrig skicka ett barn på "leka-vuxen" läger med ett sånt tema.
  • mackeluring

Min fundering blir så här:

Med såna här kurser skapas ett behov hos de yngre som de absolut inte alls har enligt min mening. Kanske det som är meningen också men då är det ju vuxna som varit med och skapat ett behov och någon gör säkert profit på det sen.

Det verkliga livet är inte som "Sex in the city"

Kanske finns det sponsorer typ "Stockholm Fashion Centre, designers,SoFo. NK, Östermalm" som nämns i TS.

Låt barn vara barn. Vuxna blir de tids nog.

• mackeluring
    Felicia6 skrev 2009-05-13 20:46:21 följande:
    Jag håller med Det är så mkt materiellt idag och att man ska shoppa alldeles för mkt och det ska visas upp och man ska "skryta" och har man inte råd att shoppa och är ung så blir det lätt att man hamnar i kreditfällorna och det blir ju större risk att man hamnar i det tror jag om man börjar redan i den åldern att få gå på "shoppingläger"
    Varför inte satsa resurser på annat. T ex de som inte har råd med semester? Skulle vår kommun komma med ett sånt här förslag så lovar jag att det skulle bli ramaskri.....
  • mackeluring
    Linny skrev 2009-05-14 20:19:26 följande:
    Tycker också det är sorgligt, men än så länge vet vi inte om någon faktiskt anmäler sig (hoppas inte..). Det verkar vara några typer på kommunkontoret som ätit konstiga svampar inför sin brainstorming och det förvånar mig att ingen är vettig nog att fundera på om det är lämpligt..

Alla jag har träffat här idag, har skrattat sig dubbelvikta, när de har läst om det. De tycker också det är så otroligt korkat. Så även Täbybor skrattar gott åt påhittet
    Minns inte om det var i Aftonblaskan det stod att kursen var fulltecknad.......
Svar på tråden Lära ungarna shoppa & dricka Latte