Inlägg från: Anna Sui |Visa alla inlägg
  • Anna Sui

Lära ungarna shoppa & dricka Latte

Phlippan87 skrev 2009-05-13 16:51:04 följande:
    min sambo är från ett område som ligger precis bredvid alla jäkla nya snobb-byggen i täby/näsbypark... extrema kontraster, se alla svindyra hus poppa upp ur ingenstans... nästan att det känns lite groteskt...
    Vilket område är din sambo ifrån? Täby är väl precis som flera andra förorter till Stockholm, det finns dyrare hus och billigare hus. Det finns ju hus för dryga miljonen och hus för 10 miljoner. Och vad är det för fel med att vara rik? Typiskt f***ing janteresonemang!

Hade det där lägret funnits när jag var ung, hade jag definitivt velat gå Men som tur var? fanns inget sånt.
  • Anna Sui
    Lyckoprinsessan skrev 2009-05-14 13:52:50 följande:
    Om nu dessa barn inte vill åka på traditionella läger som fotbollsläger och ridläger så varför inte. Tycker att gruppgemenskapen är det viktiga och inte vad de gör.Min dotter är 11 år och hon hade älskat detta. Hon har alltid gillat kaffe sedan hon var liten har sköter sedan flera år vår espressomaskin galant hemma.Hon älskar att vara på badhuset med bastu och bubbelbad och simma är ju en utmärkt aktivitet.Vad beträffar shoppingen är jag väl mer tveksam men kanske kan man föra in ett bra sammanhang där man också pratar om konsumtion, återvinning, förebilder, märkeshysteri och ett kritiskt tänkande. Jag och min dotter går ofta på mysiga shoppingrundor då jag lär henne att själv bedöma vad som är värt pengarna och hon älskar vintage.Kan ingen mer se något positivt i detta, varför utgå ifrån att det automatiskt skulle bli ett dåligt läger?
    Ja jag hade älskat ett sånt läger när jag var i den åldern. Men så kommer jag från en liknande förort också
Svar på tråden Lära ungarna shoppa & dricka Latte