ny tråd för oss 30+are som försöker att få sitt första barn
Hej, märkte att länken var redan stängd! Hoppas alla hittar hit!!
www.familjeliv.se/Forum-7-132/m41232270.html
Hej, märkte att länken var redan stängd! Hoppas alla hittar hit!!
www.familjeliv.se/Forum-7-132/m41232270.html
Hoppas77: visst är det rena tortyren!!
Visst ska vi fortsätta kämpa tillsammans!! Hoppas det går bra för dig på Fredag!
Sjlälv kommer jag nog behöva vänta tills augusti..känns sååå lånt tid just nu men det är kanske bättre för kropen..i så fall ska vi planera någon resa med mannen
Skulle du kunna berätta lite vad är skillnaden mella stimulerad/ostimulerad FET? Hur funkar det med båda behandlingar? vet inte riktig vilken av de jag kommer att få göra
Djurgårdsrutan: Håller tummarna jätte hårt för att ni ska lyckas!!
Laplata: Vul såg bra ut så jag börjar med jätte låg dos av puregon i morgon för att stödja den egna äggblåsan. Ska tillbaka på torsdag för nytt vul.
Jag har ju bara gjort ostim tidigare så detta är nytt för mig. I otimulerad cykel tar du äl-stickor och när du får utslag på dessa ringer man kliniken. De tinar embryot efter 3 dagar (om det är 3dagars odlat) och så ringer de på morgonen om de inte klarat upptiningen. Klarar de sig åker man in strax efter lunch och får tillbaka den lille precis som vid ET. Inga mediciner alls, utan helt i normal cykel.
När det är stimulerat fet får man ta tabletter eller sprutor med lågt hormon som påverkar den egna äggblåsans tillväxt. När den är tillräckligt stor tar man äl-sprutan och 4 dagar senare får man tillbaka embryot som vid ET.
Olika kliniker gillar de olika medoderna mer eller mindre. Huddinge föredrar ostim fet o Sofia hemmet gör alltid stim fet. Det är ju helt underbart att ni har 7 i frysen, för då slipper du ett långt nytt försök med äggplock och allt! Kroppen är mer i balans vid fet. Ha en skön helg i solen vännen!
Kram
Hej Hoppas! tack för infon! vad roligt att du har kommit igång igen!! NU måste det bara vara din tur att plusa!!
JAg kommer inte nog hinna med en FET innan de stänger suck...men men ska försöka slapna av och njuta av sommaren och ladda batterierna för ett nytt försök i Augusti.
Har en till fråga, visst räknar man inte FET som ett nytt försök i HS? Jag menar de 3 försök man har är bara om man gör ET, eller? men kan man göra hur många FET som hellst?
Laplata: Nej, fet räknas in i ett färskförsök. Super bra! Det var tal om att de skulle börja frysa ner embryona tillsammans, men jag vet inte vart jag läst det eller om det är så i verkligheten. Sa det något till er? Att de frös ner dem i par eller så? Annars har ni ju 7 frysförsök, vilket är toppen!! Njut av sommaren nu vännen! Det är ni förtjänta av! Kram
Tack, hoppas! ja, vi ska försöka göra någon resa för att försöka glöma bort allt i alla fall för någon vecka eller två!
Jag ska på VUL imorgon för att se att allt ser bra och planera för vårt nästa förskök i augusti. Jag vet inte hur de har fryst in de men jag förstog det som att jag skulle få 7 "bonus" försök om de överlever upptiningen, men jag ska fråga imorgon hur det verkligen är. Jag undrar också om de tinar upp en i taget vad händer om den inte överlever? måste man vänta till nästa månad eller hinner de att tina upp en ny?
Jag håller tummarna att allt går bra för er!
Laplata: Hur gick det idag på KS? Om ett embryo inte klarar sig så tar de upp ett nytt. De gör det på ett och samma försök, dvs du behöver inte vänta till månaden efter. Kram
Det blev minus för mig. Nya tag i höst.
Trevlig helg tjejer.
Kram
DjurgårdsRutan: gud vad tråkigt!!! Skickar massa styrkekramar!! Visst vi får forsätta kämpa i höst!..och då ska vi plusa!
Hoppas77: det gick bra, ÄL var inte på gång så mensen kommer att vara lite försenad men annars såg det bra ut...Nu får vi ta en paus och hoppas att ÄL inte kommer en Onsdag eller Torsdag i Augusti så att vi kan göra vårt första FET försök!
Hur har det gåt för dig? Ruvar du nu? Skulle vara super om en av oss plusar innan sommaren!
Laplata: Hade önskat att jag skulle vara ruvare idag men inget av mina 2 embryon klarade sig i morse när de tinades. Åter tillbaka på ruta 1 och känner mig förtvivlad. Det gör bara så sabla ont i hjärtat!
Vad skönt att ni är igång direkt efter sommaren! Jag hoppas hoppas oxå att få komma igång då.
Djurgårdsrutan: Så ledsen för ditt minus vännen! Skickar styrkekramar
Massa Stora Kramar till dig hoppas77. Förstår att det känns skit. Vi får ta nya tag efter sommaren, och då ska vi banne mig plussa.