• sny1

Ta med vagnen i påse?

Fixar man egen påse eller får man vid incheckningen?

Om man fixar egen, kan man ha tex dubbla påsar så det blir extra starkt? Hur stänger man påsen?

Har också hört man kan lägga blöjor med vagnen, när lägger man dit dom? Är vagnen packad och klar när man kommer till flygplatsen?

• Svar på tråden Ta med vagnen i påse?
  • Mammis me Tindra

Man brukar få köpa en påse på utresan, men ett tips är att spara den till hemresan för det är inte säkert att det finns att köpa där.

Packa ner det du vill ha i vagnen innan du checkar in den.

• sny1

Okej. Men kan man ta egen påse? Nån som gjort det? Eller måste man köpa där? Vad kostar en påse?

• mamma2kids

30kr betalade vi.
    har haft med 2 vagnar brio sitty och en emmaljunga.och BÅDA gick sönder.
    så kolla igenom vagnen noga innan du drar från flygplatsen är mitt råd.

• sny1

Jo, är ju förberedd på att vagnen kan gå sönder. Därför har vi valt att ta med en gammal emmaljunga ca 10 år gammal så det gör ju inget om den går sönder. Vore bara trist om den gick sönder tills vi kommit ner...

Vad gick sönder på era vagnar? Och när? Efter ditresan eller hemresan?

Kan man ordna påsar själv?

• Celin

jag la min gamla vagn i en sopsäck först, köpte en flygpåse (klara fyra flygresor med den så helt ok bet 40 kronor...) hade med en tejprulle som jag snörde ihop det lite extra med...

beroende hur stort barn det är kan man på vissa harterpaket boka paket m vagn, stol  o säng.. så behöver man inte ta med.. funderar på det om vi åker i oktober, sonen är då 2½ och vill ju helst gå..den vagn vi har nu vill jag helst inte låta åka med flyg, så hyra eller leta gammal på blocket/tradera

flög sist m ryanair där man betalar för allt bagage så packa in blöjor o en väska m vagnen..

Walleman, 070307
  • Fillifjonk

Flög med AirFrance förra veckan. Behövde inte betala för påsarna till vagnarna varken på ut eller in resan. Hade dessutom 2 vagnar med oss åt varje håll.

• sny1

Tack för svaren!

Kollade airshells också men det skulle kosta 320kr och det tycker jag inte är värt eftersom vi kan köpa en "ny" gammal vagn för 400 om våran skulle gå sönder. Gör ju inget eftersom jag harn ny brio hemma som inte ska någonstans.

Tack iaf, nu vet jag då hur jag ska göra

• Vera 74

Vi har gjort ett par resor där vagnen har varit med...
    Första flygresan vi gjorde var med inrikesflyg och vi betalade inget för påsen, däremot så tyckte inte jag att den höll... Det blev rispor i plasten och svår att återförsluta vid hemresan.

När vi skulle göra nästa tur så sydde jag en påse av ett billigt men slitstarkt tyg från Jysk. Inget avancerat alls. Stänger igen den med kardborrband. Har även sytt fast ett handtag på påsen så att den är lätt att greppa.

Denna har fungerat utmärkt! Den har klarat resor i så väl Vietnam, Egypten och Grekland!

Vagnen är fortfarande hel och står nu packad och redo för en ny liten semester tripp!

Jag är så lycklig över min Ismone!
  • Amazina

Jag flög senast i förra veckan med vagn och ska iväg själv nu igen i juni. Ska man flyga själv med barn vill det till att man har bra koll på grejerna, är ute i god tid och att allt funkar bra... Jag fick stora tjocka orangea plastpåsar (större och tåligare än sopsäckar) vid checkin. Jag tog helt enkelt en till var grej, babyskydd, underrede, insats och snörde sedan ihop med tejp som jag hade med mig. Det fanns även att låna där. Hade en liten sax i min nyckelring som jag kunde klippa tejpen med. (Annars måste man ju checka in saxen) . Till påsarna hade jag förberett stora adresslappar som jag också tejpade på. Jag anser attd et är större risk att en vagn försvinner än en resväska eftersom de inte kommer ut på det vanliga bandet... Ville därför vara extra försiktig. Är du extra rädd om vagnen kan du ju förbereda ytterligare lappar med texten FRAGILE och sätta på. Tag gärna med en nyckelringssax so jag hade för det är drygt att packa upp allt när du är framme och lirka upp tejpen samtidigt som du behåller påsarna hela!!

• Amazina

Jag flög senast i förra veckan med vagn och ska iväg själv nu igen i juni. Ska man flyga själv med barn vill det till att man har bra koll på grejerna, är ute i god tid och att allt funkar bra... Jag fick stora tjocka orangea plastpåsar (större och tåligare än sopsäckar) vid checkin. Jag tog helt enkelt en till var grej, babyskydd, underrede, insats och snörde sedan ihop med tejp som jag hade med mig. Det fanns även att låna där. Hade en liten sax i min nyckelring som jag kunde klippa tejpen med. (Annars måste man ju checka in saxen) . Till påsarna hade jag förberett stora adresslappar som jag också tejpade på. Jag anser attd et är större risk att en vagn försvinner än en resväska eftersom de inte kommer ut på det vanliga bandet... Ville därför vara extra försiktig. Är du extra rädd om vagnen kan du ju förbereda ytterligare lappar med texten FRAGILE och sätta på. Tag gärna med en nyckelringssax so jag hade för det är drygt att packa upp allt när du är framme och lirka upp tejpen samtidigt som du behåller påsarna hela!!

Svar på tråden Ta med vagnen i påse?