Inlägg från: Skruttefia |Visa alla inlägg
  • Skruttefia

    KompiSHarna på Drömkliniken (fd IVF/SH del 10)

    Caribe - vilken idiotisk läkare du måste ha träffat. Jag blir så arg {#lang_emotions_yell} Läkare låter ungefär lika positiv som min chef som alltid frågade om missfallsrisker o dyl om du kommer ihåg?

    Nu ÄR du gravid och ska njuta av det. Du väntar barn och inte missfall. Om det i värsta fall skulle bli mf trots allt (men det ska det ju inte bli) så blir man nog inte mindre ledsen bara för att man gått och tänkt på det. Så kära du - NJUT så mycket du bara kan nu!

    Kram

    PS. Korgen är faktiskt en gammal tvättkorg

    Kalimero -trevlig resa!

    Glad midsommar till alla i tråden {#lang_emotions_sunny}


    Mamma til Amanda 060121 & lillasyster 090605
  • Skruttefia

    Grattis till lille vikingen Axel, Scutellaria {#lang_emotions_baby}
    Skönt att allt gått bra för både mor och son {#lang_emotions_sunny}

    Caribe - härligt med fortsatt plus!

    Neh - bilderna ligger kvar i mappen som heter "Systrarna"


    Mamma til Amanda 060121 & lillasyster 090605
  • Skruttefia

    Hej!

    Skrev ett långt inlägg i går som bara försvann och typiskt nog hade jag inte tänkt på att kopiera inlägget {#lang_emotions_demon} Jag gjorde misstaget att logga in från min jobbadator, som jag satt uppkopplade på för första gången på flera veckor eftersom jag har några småsaker kvar att göra färdigt {#lang_emotions_throwup}

    Caribe - skönt att blödningen försvunnit. Kommer du ihåg pp08, som blev gravid ungefär samtidigt som jag? Hon hade blödningar mer el mindre konstant under hela graviditeten - det var nervöst för henne och hon fick göra flera extra kontroller (VUL/UL) men det var aldrig någon fara utan helt enkelt sköra slemhinnor! Hon fick förresten sin efterlängtade dotter på midsommarafton, nästan två veckor över tiden (japp, igångsättningen drog ut på tiden pga högt tryck på förlossningsavdelningarna och det var svårt att få en tid - ni kan ju läsa artiklarna i SvD idag om ni inte redan sett dem). Gissa vad tjejen heter? Jo, Olivia {#lang_emotions_sunny}

    Inget namn bestämt för dottern än, jag och lillasyster håller fortsatt på Olivia och pappa säger ingenting. Han bara städar frenetiskt när han inte är med barnen eller sover... Fn är han stressad för att han inte hunnit moppa köksgolvet


    Mamma til Amanda 060121 & lillasyster 090605
  • Skruttefia

    Grattis vera, helt underbart {#lang_emotions_sunny}
    Hoppas du kan slappna av lite mer nu och fokusera än mer på att njuta

    Kram

    Fru H - ja, det kanske är en bra idé att ringa eftersom de inte verkar var på alerten?


    Mamma til Amanda 060121 & lillasyster 090605
  • Skruttefia

    Oj, Fru H!

    Usch vad obehagligt med identitetsstölden - hoppas det löser sig snabbt!
    Och fy så trist med leverantörsskulden, som ju inte ens är en skuld (!). Hoppas ni får rätt till slut!

    Kram


    Mamma til Amanda 060121 & lillasyster 090605
  • Skruttefia

    Usch, idag är det min stora otursdag {#lang_emotions_cry}

    Igår eftermiddag vid tretiden började jag störtblöda precis på väg till dagis. min stora tjej undrade varför det var rött - och vad säger man? Jag sa som det var att jag blödde och att jag var tvungen att gå hem snabbt o byta kläder. Väl hemma fick jag byta binda varje timme och jag riktigt kände hur det bara rann varmt, färskt blod ur mig. Inte blev det bättre av att ha sett sista avsnittet av cityakuten nyligen

    Ringe gynakuten vid sjutiden och blev ombedd att åka upp direkt. Det tog sin lilla tid att packa ihop hela familjen så vi var väl på Danderyd vid åtta och hamnade mittemellan stängningen av vanliga gynakuten och överflytt till annan avdelning för nattskiftet. Blev som tur var framprioriterad eftersom jag fick psykbryt och bara satt och bölade men träffade läkare först vid tiotiden. Det visade sig att det fanns rester av moderkaka kvar i livmodern och att jag nu hade en kraftig infektion. Det är mycket troligt att det är den pyttelilla moderkakan från tvillingen som inte klarade sig, eftersom lillaysters moderkaka + hinnor kom ut snabbt och hela efter förlossningen.

    jag fick massa medicin (3 sorter varav en antibiotika) och tid för efterkontroll nästa vecka (det blir skrapning om inte resterna kommer ut av sig själv innan dess). Problemet idag är att jag bara fick "startdoser" med mig hem och resten skulle skickas via e-recept. Men vad händer då - jo apoteket har tekniska problem så inga e-recept går igenom!!!!

    Har även ringt gynakuten igen. Receptionisten lämnar meddelande till läkare som förhoppningsvis (!) ringer upp i eftermiddag (men jag behöver mer medicin till lunch redan!!!) och kan inte hjälpa mig mer. Vet ej fan om jag ska åka upp akut igen????

    Sorry för mitt neggoinlägg, men jag bara gråter och gråter och är trött och matt och vet inte vad jag ska göra???


    Mamma til Amanda 060121 & lillasyster 090605
  • Skruttefia

    Hej!

    Har pratat med sambon samt sovit en stund. Planen ser ut som följer:

    1) Han hämtar storasyster på dagis. SKÖNT!
    2) Vi avvaktar under em
    3) Jag ringer gynakuten igen i em
    4) Jag åker in igen till akuten vid 18.00 om inget besked innan dess - måste ju ha medicin!

    FYI - Det är centralt tekniskt fel på apotekets hantering av e-recept samt uppdatering av läkemedel på "min sida" Har ringt deras kundtjänst och möts direkt av telefonsvarare som ger detta besked.

    Tack för er omtanke.
    Jag berättar vad som händer.

    Kram


    Mamma til Amanda 060121 & lillasyster 090605
  • Skruttefia

    vera - usch vad obehagligt. Håller tummarna för att det bara är en ofarligt blödning, trots allt. Tänker på dig. Kram {#lang_emotions_heart}

    Eftersom det var fortsatt tekniskt strul på Apoteket och ingen ringde upp mig från gynakuten så packade vi ihop hela familjen och åkte in igen igår kväll. De var "förvånade" över mitt problem, eftersom de inte hört av någon med samma strul (men hallå - jag ringde ju tre gånger och lämnade meddelande hos en receptionist el liknande). Sen frågade de mig om strulet kunde bero på att jag var där på torsdagskvällen... Ja, det var ju inte så lätt för mig att svara på {#lang_emotions_demon}

    När doktorn som var på plats väl hade tid att skriva ut nya recept till mig visar det sig att de endast kan skriva ut e-recept! De kan inte ens skriva ut på papper!!! Jag fick också reda på att doktorn inte heller hade möjlighet att kontrollera om receptet "gått igenom". Jag och sambon vägrade lagom finkänsligt att åka därifrån innan vi fått garantier att recepten verkligen kommit fram så lösningen blev att en vänlig sjuksköterska fick ringa till det jouröppna apoteket Scheele och fråga - och som tur var hadet receptet gått igenom

    Sen fick jag stå på mig för att få en återbesöktstid för VUL. Det visade sig att alla tider var "slut" men jag fick en "jouråterbesökstid" nästa onsdag, vilket innebär att jag får infinna mig på gynakuten och ta en kölapp och blir förmodligen "lågprioriterade" vilket i sin tur innebär att jag får vänta i 5-6 timmar om jag har otur - allt beror på hur många akuta el högprioreterade fall som dyker upp samt hur många lågprioreterade fall som står före mig i kön...

    Men, nu har jag alla mediciner och hoppas i första hand på att bli lite piggare och i andra hand på att moderkaksresterna faktiskt kommer ut av sig själva.

    Jag fick följande mediciner:

    1 Methergin (ska dra samman livmodern och förhoppningsvis hjälpa till att stöta ut resterna)
    2 Flagyl (antibiotika)
    3) Cefadroxil (antibiotika)


    Mamma till Amanda 060121 & lillasyster 090605
  • Skruttefia

    Fru H - usch vad jobbigt att det strulade sig för dig också med Apoteket. Trist också att du inte fick leverans med bussen

    CJH - håller tummarna för dig!


    Mamma til Amanda 060121 & lillasyster 090605
Svar på tråden KompiSHarna på Drömkliniken (fd IVF/SH del 10)