• mammact

Dysmelister!

Vi ska inte heller på dysmeliläger, men låter kanonkul! Vi är ju som sagt inte med i föreningen ännu, men kanske blir så småningom. Men ibland känns deras dysmeli så futtig jämfört med andra och då känner jag mig bara så dum om ni förstår hur jag menar.

Här nere i skåne har vi haft toppenväder ett bra tag nu så mycket badande har det blivit! Emma fyller 6år på fredag så det blir kalas hela helgen. Hoppas på fortsatt fint väder då, men de har lovat regn....

Var bor ni augustiblomman?

• mammact
    Augustiblomman skrev 2009-07-08 23:33:09 följande:
    Mammact, vi bor på en liten kanarieö... utan några fler dysmelister i sikte. Jag har hört talas om en pojke som ska vara ett par år äldre än min son, som har "något med handen" och som blivit opererad av samma läkare. När sambon var liten spelade han fotboll i samma lag som en pojke som hade "en halv hand", men de har inte setts på typ 30 år nu. Sonen har väl inte något behov av att träffa andra än (han är 23 månader gammal nu) men jag kan tänka mig att det kommer. Det är ingen av er som tänkt sig en semestervecka på Lanzarote i vinter...?!? Eller om ett par tre år, så där?
    jo, en semester på lanzarote om något år låter kanon och då kommer vi och hälsar på!!
  • mammact
    jelena2 skrev 2009-07-08 22:38:26 följande:
    Dysmeli är dysmeli, tycker jag, futtigt eller inte! Hoppas vi ses nästa år då!
    Jag vet, bara jag som är lite fjantig..... har fått höra så många gånger av folk att det kunde varit värre så det ekar nästan i huvudet på mig....
  • mammact

Tack för att ni lyssnar och förstår! Kram till er alla och ha en underbar sommar!

• mammact

Låter som ett kanonläger! Vad härligt att där var så många! Här rullar det på. Den 31augusti bär det av till handkirurgen med sonen så får vi se om det blir någon ny operation redan i höst eller vad han tycker.

• mammact

I nästa nummer av Mama så är vi med i artiklen om dysmeli. Tidningen kommer ut i nästa vecka. Den är ett år gammal så vi är inte oss lika. Jag har blont längre hår nu och barnen är ju ett år äldra.

• mammact

Men vet ej hur mycket det finns där. Nya numret kommer ju nästa vecka så då kanske. Ska själv också kika.

• mammact

Ja, vi har också sagt att det på ett sätt är skönt att de har varandra när det gäller dysmelin och att det är exakt samma finger. Emil har ju lite mer eftersom han har problem på andra handen också, men ändå.

Det kom med i tidningen eftersom jag skrivit en insändare där om att jag var trött på att höra alla som sa till oss "det kunde varit värre" och så tog tidningen kontakt och ville göra en artikel. Det var dock ett år sedan vi gjorde den. Men bättre sent än aldrig.
    Vet att de intervjuat en familj till , men det kom inte med i tidningen.

Ja, snacka om att världen är liten. Hur gammal är din man om jag får fråga? Kanske någon man vet vem det är. Vi bor i en liten by utanför Kristianstad.

• mammact
    jelena2 skrev 2009-08-12 18:46:47 följande:
    Japp, Sunne ligger i Värmland.Min man är lite äldre än ni "ungdomar" och fyller 39 i höst. Han är uppvuxen i Kulltorp och heter Christian Magnusson. Somrarna har alltid tillbringats i Åhus och nu har hans föräldrar flyttat dit permanent. Härligt ställe!
    ok, ja, jag är ju 31 så det är väl inte så stor skillnad. Men ingen jag känner igen. Ja , Åhus är fint, vi bor en kvart därifrån och mitt senaste jobb var i Åhus.
  • mammact
    jelena2 skrev 2009-08-14 09:54:54 följande:
    Åtta år är rätt mycket när det handlar om skolåldern, menar jag. Han gick sista året när du började ettan så det är ju rimligt att tro att ni inte fick någon kontakt. För jag tror inte han sprang efter småtjejer... Vad jobbade du med i Åhus?
    Nej, det får man ju inte hoppas. Jag jobbade som elevassistent på en förskola. Kul!
Svar på tråden Dysmelister!