Jag skulle rekommendera att gå på pulverdiet före de här s.k sjukhusdieterna som egentligen inte alls har något med sjukhus att göra. Pulverdieter är iaf testade och godkända av livsmedelesverket som enda näringskälla, att äta en väldigt ensidig kost som samma soppa varje dag ger inte dej de vitaminer och mineraler som du behöver för att må bra under din viktnedgång. (även om det såklart funkar, men det gör att äta kladdkaka varje dag också om man äter tillräckligt lite)
Jag gick ner 31kg med CambridgeKuren våren 2006, den utlovar att man ska gå ner mellan 1-4 kg i veckan och jag gick ner 1.6 kg i veckan. Alltså inte så mycket som jag hade hoppats men jag var desperat eftersom mina andra försök att gå ner i vikt inte hade fungerat eftersom jag inte kunde hålla mig motiverad tillräckligt länge. När jag var klar höll jag vikten tills jag blev gravid och vår son föddes 2008.
Två tips om du vill ha:
Kontakta VC som någon rekommenderar ovanför, du kan ju ha ett fysiskt skäl till varför du inte går ner i vikt.
Skriv ner exakt vad du äter och räkna ut kcal, ibland kan man tycka att man äter bra men man egentligen äter för mycket eller för lite, vilket också kan leda till dålig viktnedgång. Att äta är ju ett mycket roligare sätt att gå ner i vikt än pulver.