Blondera mörkt hår?
Jag vill blondera mitt hår ganska ljust. Jag har sparat ut min naturliga hårfärg för att det ska bli lättare att bleka (fast jag har lite färg kvar i topparna, men jag orkar inte spara längre).
Min naturliga färg är väl någon väldigt mörk, mörk askblond färg. (Jag räknar mig verkligen inte som blond, men det är vad det ser ut att vara om man jämför med färg). Jag vill inte att håret ska bara vara antingen vitt eller gult, som så många tjejer har efter att de endast har blonderat håret och inget mer. Jag har istället tänkt att först blondera och sedan lägga in en blond färg, troligtvis med slingor, för att det ska bli en så naturlig färg som möjligt. Vilken färg tror ni att jag bör lägga i? Ska jag ta en ljusblond färg med lite ask?
Jag skulle väl säga att min färg idag är ungefär den här www.fargadelinser.se/pub_images/original/H75112102600_1654.jpg fast mindre röd pigment (eftersom jag är askig) och jag vill ha något liknande den här: www.spem.si/files/Henkel%20novice_Schwarzkopf%20Natural%20Easy_530_01.03.2006.jpg
Tror ni att man kan göra så? Alltså blondera mitt hår och sedan lägga i en sådan färg så att det ser naturligare ut?
Att gå till frissan är inte ett alternativ, då jag inte har råd just nu.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-14 12:41
Det blev fel färg. Jag vill ha mer likt den här färgen: www.fargadelinser.se/pub_images/original/H75263102090_745.jpg