Mollusker - thuja D6?
Samma problem här. Googlar efter nån metod som har hjälpt flera, skulle kännas bra. Hittar ingen sådan utan bara spridda skurar. Vi har testat aloe-veragel i några veckor utan resultat.
Nu ska jag prova silvervatten!
Samma problem här. Googlar efter nån metod som har hjälpt flera, skulle kännas bra. Hittar ingen sådan utan bara spridda skurar. Vi har testat aloe-veragel i några veckor utan resultat.
Nu ska jag prova silvervatten!
cc Kitty skrev 2009-05-28 16:18:17 följande:
cc Kitty skrev 2009-05-29 06:04:49 följande:
Noterar Tea Tree som nästa sak på listan att testa...
Måste säga att alsolsprit funkar men det är ju uttorkande. På två veckor har merparten av den största kolonin försvunnit. Ska börja punktmarkera de andra med tops istället.
Har också tänkt på det där med nagellack, inte provat dock men har hört att det funkar superbra på fotvårtor. OM det skulle vara så himla farligt med nagellack som Bimsan skriver så borde man avråda barn från att använda både det och aceton. När man målar nagellack kommer det ju alltid lite utanför och målar barnen själva kommer massor utanför. Har aldrig hört nån varning om det.
Kommer nog inte testa, ska se om sommaren och solen gör sitt för moluskerna. Om inte blir det krafttag i höst innan lillebror kommer. Alsolspriten funkade som sagt men ett par blev infekterade (antagligen för att hon kliade) och det känns inte värt det.
Men snälla människa, vilken jävla moralkaka. Jag har aldrig låtit mitt barn löpa amok med något nagellack, däremot så har jag målat hennes naglar med genomskinligt lack någon gång. De flesta jag känner låter sina barn ha nagellack och jag har aldrig någonsin hört att nagellack skulle vara farligt för varken barn eller vuxna. Cigaretter och tändstickor däremot är uppenbart att man inte ger till barn.
Betackar mig dylika moralpredikningar från dig, du kan sitta på dina höga hästar i någon annan, mer lämplig tråd. Den här handlar dessutom om mollusker, inte om den eventuella faran med nagellack.
Försöker föra tråden on topic igen och meddelar att jag Googlade på Thuja D6 igår. Kanske har ni andra redan gjort det? Det verkar som om en del har fått goda resultat, inte alla dock.
Vi är på franska rivieran och jag tänker se om sol och salta bad kan göra sitt. Om inte så ger jag Thuja D6 en chans i höst innan lillebror kommer. Vill helst slippa ett mollusksmittat spädbarn.
Allmän molluskfråga
För de vars barn har blivit fria från molluskerna, blev de värre strax innan de försvann?
Greppar väl efter halmstrån men de min dotter har har blivit större och kanske också fler... Sol och saltvatten har verkligen inte hjälpt, snarare tvärtom.
Didden
Smittade dina barn varandra tror du? Men blev storebrors mollusker större alternativt fler innan de försvann?
Ska få ett till barn i höst och skulle gärna vilja att dottern var av med dem tills dess...
Maggis Nervis skrev 2009-07-13 18:50:02 följande: