Inlägg från: Bengalen |Visa alla inlägg
  • Bengalen

    Fortsättning för: Vad har hänt med "Vi som går på Cura"

    Åååh nej, så skulle det ju inte gå Kissen! Vad knäckande det måste kännas när ni hade 12 befruktade igår. Hur är det möjligt undrar man, var det verkligen inte ett enda som såg bra ut...?
    Jag lider verkligen med dig. Massa kramar, så håller vi alla tummar som finns att något ser bra ut på lördag.

  • Bengalen

    Konstigt att du ska vänta ända till på lördag. På dag 3 ska embryona vara 8-celliga och på dag 5 blastocyster men på lördag är det ju dag 4, liksom mitt emellan. Dessutom, har Cura öppet då?

  • Bengalen

    Kissen: Vad skönt att det blev en fortsättning ändå. Hur såg embryona ut?

    Afrodite: Det är helt normalt att ha ont även dagen efter ÄP. Det verkar vara många som har det så.

  • Bengalen

    Håller helt klart med dig eekramaren. De tre gångerna jag blev sövd kände jag ingenting efteråt. Inte det minsta lilla. Det var precis som ingen hade varit där inne och rotat över huvudtaget men när jag inte blev sövd vid ett annat tillfälle gjorde det grymt ont under själva ingreppet trots rejält med bedövning och efteråt gjorde det också ont resten av dagen, så jag föredrag alla gånger att bli sövd.

  • Bengalen

    Nej, jag har bara varit på Cura men när jag har så få ägg så tycker de inte alltid att det är lönt att jag blir sövd. Nu sist fick jag ingen bedövning alls, hade bara en äggblåsa och det kändes bara som ett stick, sen var det över. Skum känsla att gå ut från kliniken 10 minuter senare.

  • Bengalen

    Stort grattis Afrodite!
    Det är precis som det ska vara på dag 3, alltså 8-celligt. Det hade varit sämre med 10 celler, då hade det delat sig för snabbt.

  • Bengalen

    För ovanlighetens skull blev det ett minus idag på testdagen!

    Afrodite: Jag tror inte att Cura vill att man startar upp en ny behandling redan nu på denna mensen (om den nu bara kommer). För min del har jag alltid varit tvungen att vänta en cykel så det blir väl att ta ny tag i augusti. Drygt!

  • Bengalen

    Ja det är ju konstigt att det är så olika om man får köra igång direkt. Endast en gång fick jag börja direkt efter en avbruten behandling som slutade med ÄP fast då fick jag käka en hel karta p-piller innan sprutorna i stället.

    Jag har inte ringt Cura ännu, tänkte man skulle invänta mensen först eller vad tycker ni?

  • Bengalen

    Nää, så skulle det ju inte sluta, lider verkligen med dig Ebba. Fy vad grymt att få det beskedet på ultraljudet.

    Eekramaren: Pia gör äggplockningar udda veckor och Margareta jämna så det beror helt på hur i behandlingen man hamnar.
    Jag är precis likadan, har haft Pia 2 gånger och Margareta 3 gånger. Med Pia har jag lyckats komma till ET båda gångerna men med Margareta har jag misslyckats alla gånger. Vet att det inte bör bero på det men kan inte låta bli att ändå vilja ha Pia. Tänkte köra med p-piller en månad nu i sommar så att jag kommer rätt och får ÄP i vecka 35

  • Bengalen

    Afrodite: I vanliga fall ska man ringa på dag 1 och då säger dem att man ska börja med sprutorna antingen på dag 2 eller 3 men nu när det är stängt är det ok att själv köra igång med sprutorna och sen ringa den 13/8 när de öppnar. Jag har beräknad mensstart den 8/8 och kommer då dan efter att börja med sprutorna.

    Ha det bra allesammans i värmen!

  • Bengalen

    Ja, snacka om att det kommer att vara kö i telefonen den 13/8. Själv knaprar jag p-piller för fullt, snacka om antiklimax!

  • Bengalen

    Hej alla,
    Är tillbaka efter en skön och varm vecka på Cypern.
    Nu börjar det så smått närma sig IVF-start igen, har börjat knapra Folacin.

    Stackars dig Mia som kämpar på med sprayen.

  • Bengalen

    Strawberry... Du får säkert en kallelse till infomöte inom ett par veckor. Sen är mötet ett par veckor därefter.

    Tråkigt med telefonkö, hur många har möjlighet att sitta i flera timmar och vänta liksom? Man kunde ju hoppats att de skulle sätta hela personalstyrkan på att svara en dag som idag.

    Afrodite: Provade du att maila, fick du svar? Jag har aldrig testat det men det hade ju varit super om det funkar.

    Mia: Hur gick VUL:et idag, många blåsor, fick du tid för ÄP?

    Själv väntar jag på att mensen ska komma så att jag kan köra igång med sprutorna. Drygt att den inte kommer...

  • Bengalen

    Du kan ju alltid bege dig dit imorgon för att boka en tid. Det lär ju gå snabbare än att sitta och vänta på att de ska svara i telefonen, fast det beror ju på om du bor i stan förstås.

Svar på tråden Fortsättning för: Vad har hänt med "Vi som går på Cura"