• buffylinn

Hur ska vi komma överens Harry eller Tristan??

Vi väntar vårt andra barn i oktober.

Har en dotter som heter Tindra.

Vi vet nu att det är en liten pojk och har nu funderat på namn.

Jag är helt fäst vid Tristan, har vart det långt innan vi fick barn.
    Min sambo vill att han ska heta Harry.
    Jag vill inte det utan tycker att vi kan ha det som mellannamn (efter någon i hans släkt) och han blir arg.

Vilket tycker ni?

Harry eller Tristan?

• Svar på tråden Hur ska vi komma överens Harry eller Tristan??
  • buffybus

inte för att jag gillar någon av dem vilket i och för sig inte heller spelar någon roll men om jag måste säga nått så säger jag Harry tror jag.. för Tristan låter så Trist.. hehe

André ska bli storebror i Juli-09
  • Förälskad
    buffybus skrev 2009-05-14 16:59:51 följande:
    inte för att jag gillar någon av dem vilket i och för sig inte heller spelar någon roll men om jag måste säga nått så säger jag Harry tror jag.. för Tristan låter så Trist.. hehe
    Jag håller med dig.
  • Lither

Åh, jag älskar båda namnen, men särskilt Tristan!

Vad har du mer för namn du gillar TS? vi verkar ha samma smak...

• buffylinn

Oj ja jag har nog en blandning.
    Caspian, Theodor, Timmy, Samuel, Emanuel finns fler men det är stopp i huvudet just nu=)

När man försöker föreslå något annat namn än H & T så säger han bara nej då han har bestämt sig..

• Loon

Harry (Tristan låter trist, precis som någon skrev. Fast det är ju ni som ska gilla det, inte andra!)

• hic sunt leones

Tristan, det är fint tycker jag. Jag förknippar det mer sorgligt än trist dock (men det är för att jag läst Isfolket haha)....

• saltflingan

Rent spontant skulle jag säga tristan, men inte när dottern heter tindra. Tycker det är så tråkigt och fantasilöst när barnens namn börjar på samma bokstav.

• web

nej nej inte Harry, men därimot Tristan

Svar på tråden Hur ska vi komma överens Harry eller Tristan??