• pumpkinhead

vi med BLÖDNINGAR från och till under hela graviditeten

har själv haft blödningar från och till från v 14. vart ett jätteglapp men sedan i v 21 kom det tillbaka och nu har det kommit och gått. varit inne och kollat me ul, vul och undersökning vad det kan vara och de har inte hittat några märkbara fel. bara att stå ut verkar det som. jag vet att ni är fler? ska vi älta o prata av oss?

• Svar på tråden vi med BLÖDNINGAR från och till under hela graviditeten
  • Mistys Daisy

Hej!
    Jag har inte kommit så långt i min graviditet är bara i vecka fem, men har haft 1 dag med ljusrosa och 1 dag med lite mer rött, men avtog snabbt till något brunare nyans.
    Oroar ju ihjäl mig!!

Jätteglad när jag hittade denna tråden!

• Aqua ros

Jag är bara i v 5+6 och fick en mindre blödning i morse,
    mitt på dan så kom det lite mer och blev förstås hysterisk och åkte till gyn akuten!

Dom jorde ett vul och kunde se fostret men inga hjärtljud för att det för tidigt,
    kunde även se en mindre blödning i livmodern som dom inte vet vad det beror på!

Nu kan vi bara vänta och hoppas att den stannar kvar.
    Jag har också en svampinfektion och hoppas att det kanske är pga den som det blöder lite.

♥~*~♥ Längtan ♥~*~♥
  • Tanis82
    Aqua ros skrev 2009-05-14 18:34:18 följande:
    Jag är bara i v 5+6 och fick en mindre blödning i morse, mitt på dan så kom det lite mer och blev förstås hysterisk och åkte till gyn akuten! Dom jorde ett vul och kunde se fostret men inga hjärtljud för att det för tidigt, kunde även se en mindre blödning i livmodern som dom inte vet vad det beror på! Nu kan vi bara vänta och hoppas att den stannar kvar. Jag har också en svampinfektion och hoppas att det kanske är pga den som det blöder lite.
    Haj!! Jag är i v 18 och har haft rostbruna blödningar nu i 1 vecka. Förra fredagen när jag upptäckte detta kontaktade jag gyn jouren och de hittade inte något direkt fel det kan vara sköra slemhinnor, livmoderstappen eller livmodershalsen men hjärtat slog på pyret där inne så hon tyckte inte att jag skulle oroa mig. Vi fick en tid för återbesök 22 maj så då får vi se om jag fortfarande blöder och pyret mår lika bra som förut!!
    Många har tydligen blödningar till och från i sina granom och ett tag till.
  • pumpkinhead

ja de ä samma här. hade rosa flytningar i början med. det är först i vecka 14 som det var blod på pappret. och även nu i v 21 och 22 . nu är allt som vanligt igen men jag väntar bara in nästa gång det kommer tillbaka. tråkigt att behöva ha ett orosmoment liggandes o gnaga även om allt ser bra ut och fungerar som det ska nu. men som sagt det är ju vanligt. läste någonstans att 40% har blödningar under graviditeten. tråkigt bara att jag var tvungen att få det fleeeera gånger under tidens gång

• Tanis82

Mina har ju pågått i en vecka nu så jag hoppas ju bara att det ska stanna upp snart, inget kul att gå men trosskydd i stora delar av graviditeten när man vill känna sig gravid och glad och inte orolig trotts att det lilla hjärtat slår där inne. Jag ska ju på återbesök på gyn jouren nu 22 maj så då får vi se vad de säger och se så att bebisen fortfarande mår bra!!

pumpkinhead skrev 2009-05-15 16:52:23 följande:
    ja de ä samma här. hade rosa flytningar i början med. det är först i vecka 14 som det var blod på pappret. och även nu i v 21 och 22 . nu är allt som vanligt igen men jag väntar bara in nästa gång det kommer tillbaka. tråkigt att behöva ha ett orosmoment liggandes o gnaga även om allt ser bra ut och fungerar som det ska nu. men som sagt det är ju vanligt. läste någonstans att 40% har blödningar under graviditeten. tråkigt bara att jag var tvungen att få det fleeeera gånger under tidens gång
  • Mifuna

Jag blev igår tvungen att akut åka in till gynakuten pga av störtblödning, det bokstavligen forsade. Kändes som om det aldrig skulle ta slut, vilket det iofs inte har gjort än heller. Det visade sig att den lilla i magen mådde bra, hjärtat pickade på för fullt. De kunde tyvärr inte se vad som var fel utan jag fick åka hem igen med lite blodstillande tabletter. Jag trodde att jag var i v.7 men det visade sig att jag redan var i v.10. Det som jag trodde var mens i början av april var tydligen inte det utan en liknande blödning som jag har nu, vilket oturligt nog höll i sig i 3 veckor. Jag fick barn i januari -08 och har inte fått någon mens sedan dess pga av att jag ammat hela tiden så det kändes ju rätt så självklart att utgå från att det var min första mens.. Men men.. Är sen i torsdags inskriven hos barnmorska och ska den 28:e på läkarbesök, ska bli spännande att se vad dom säger då.

• evig väntan

Har haft blödningar av och eller snarare blodblandade flytningar. Ibland rosa ibland bruna. Liten fråga? Fick en blödning i natt vid kl 4. (Vaknade och var kissnödig) Bara lite grann....Fyra timmar senare är det brunt! Inge rosa alls!! Kan det vara så? någon som har en aning... Kan blödningen komma 24 timmar efter sex? Mycket frågor nu...usch usch. Men är lite orolig då jag hade ett MA i december. Var in på vul förra veckan var då i v 7-4 och fick se ett litet hjärta picka. Men det stillar ju oron bara för en liten stund....

• strawberry30

Jag hade blödningar och bruna flytningar varje dag mellan v 6-10, sedan upphörde de helt.
    Var på rutinultraljud i tisdags och allt såg bra ut. Jag kände mig lugn och kunde njuta av att vara gravid fram tills igår morse. Då var det lite blod på trosskyddet. Imorse samma sak!
    Detta är min första graviditet, så man har ju ingen aning om detta är normalt. Är så tråkigt att behöva gå runt och vara orolig!
    Jag har en Angelsound så jag ska nog avvakta någon dag och sedan lyssna efter hjärtslag. Om man hör hjärtslag borde ju allt vara ok?

• Tanis82
    evig väntan skrev 2009-05-17 10:03:52 följande:
    Har haft blödningar av och eller snarare blodblandade flytningar. Ibland rosa ibland bruna. Liten fråga? Fick en blödning i natt vid kl 4. (Vaknade och var kissnödig) Bara lite grann....Fyra timmar senare är det brunt! Inge rosa alls!! Kan det vara så? någon som har en aning... Kan blödningen komma 24 timmar efter sex? Mycket frågor nu...usch usch. Men är lite orolig då jag hade ett MA i december. Var in på vul förra veckan var då i v 7-4 och fick se ett litet hjärta picka. Men det stillar ju oron bara för en liten stund....
    *Jag äri vecka 18*
    Jag vaknade på natten den 8 maj och skulle gå upp och kissa och när jag torkade mig fick jag se rostbruna blödningar eller flytningar och jag var på gyn jouren  8 maj hjärtat slog och de hittade inget fel, ska på återbesök igen nu 22 maj. Man får ju känsliga slemhinnor under graviditeten så det är möjligt att det är något litet blod kärl som spricker av ansträgnig eller när man har haft samlag.
    Jag har en angelsound men vågar inte lyssna med den ännu då jag inte har känt några rörelser på 2 dagar men min moderkaka ligger i framväggen så det kan ju bero på det med. Kan ju försöka lugna ner sig lite med den tanken ialla fall.
  • Jenni80

jobbigt med blödning!!!Hade en i v 12, rent ut sagt ran det blod, klarrött i toan, åkte in och de var ett litet hematom i livmodern som satt en bit under den ena bebisen.Hematomsrt skulle tömmas så jag kunde vänta mig mer brunt, kom lite brunt ett par dagar, sen uppehåll i en vecka sen forsade det brunt, inte rött.Va då inne igen och det var lite hematom kvar, inte mkt så allt var lungt.Båda barnen mår bra och *peppar peppar* blöder jag inget brunt eller rött nu .
    Jag tänker inte ha sex under denna gravidteten alls, eftersom det uppkom förmodligen via det.Haft 4 missfall sedan inna så nojjig va jag.Men nu känns det bra:)

Svar på tråden vi med BLÖDNINGAR från och till under hela graviditeten