• Tanis82

vi med BLÖDNINGAR från och till under hela graviditeten

Aqua ros skrev 2009-05-14 18:34:18 följande:
    Jag är bara i v 5+6 och fick en mindre blödning i morse, mitt på dan så kom det lite mer och blev förstås hysterisk och åkte till gyn akuten! Dom jorde ett vul och kunde se fostret men inga hjärtljud för att det för tidigt, kunde även se en mindre blödning i livmodern som dom inte vet vad det beror på! Nu kan vi bara vänta och hoppas att den stannar kvar. Jag har också en svampinfektion och hoppas att det kanske är pga den som det blöder lite.
    Haj!! Jag är i v 18 och har haft rostbruna blödningar nu i 1 vecka. Förra fredagen när jag upptäckte detta kontaktade jag gyn jouren och de hittade inte något direkt fel det kan vara sköra slemhinnor, livmoderstappen eller livmodershalsen men hjärtat slog på pyret där inne så hon tyckte inte att jag skulle oroa mig. Vi fick en tid för återbesök 22 maj så då får vi se om jag fortfarande blöder och pyret mår lika bra som förut!!
    Många har tydligen blödningar till och från i sina granom och ett tag till.
  • Tanis82

Mina har ju pågått i en vecka nu så jag hoppas ju bara att det ska stanna upp snart, inget kul att gå men trosskydd i stora delar av graviditeten när man vill känna sig gravid och glad och inte orolig trotts att det lilla hjärtat slår där inne. Jag ska ju på återbesök på gyn jouren nu 22 maj så då får vi se vad de säger och se så att bebisen fortfarande mår bra!!

pumpkinhead skrev 2009-05-15 16:52:23 följande:
    ja de ä samma här. hade rosa flytningar i början med. det är först i vecka 14 som det var blod på pappret. och även nu i v 21 och 22 . nu är allt som vanligt igen men jag väntar bara in nästa gång det kommer tillbaka. tråkigt att behöva ha ett orosmoment liggandes o gnaga även om allt ser bra ut och fungerar som det ska nu. men som sagt det är ju vanligt. läste någonstans att 40% har blödningar under graviditeten. tråkigt bara att jag var tvungen att få det fleeeera gånger under tidens gång
  • Tanis82
    evig väntan skrev 2009-05-17 10:03:52 följande:
    Har haft blödningar av och eller snarare blodblandade flytningar. Ibland rosa ibland bruna. Liten fråga? Fick en blödning i natt vid kl 4. (Vaknade och var kissnödig) Bara lite grann....Fyra timmar senare är det brunt! Inge rosa alls!! Kan det vara så? någon som har en aning... Kan blödningen komma 24 timmar efter sex? Mycket frågor nu...usch usch. Men är lite orolig då jag hade ett MA i december. Var in på vul förra veckan var då i v 7-4 och fick se ett litet hjärta picka. Men det stillar ju oron bara för en liten stund....
    *Jag äri vecka 18*
    Jag vaknade på natten den 8 maj och skulle gå upp och kissa och när jag torkade mig fick jag se rostbruna blödningar eller flytningar och jag var på gyn jouren  8 maj hjärtat slog och de hittade inget fel, ska på återbesök igen nu 22 maj. Man får ju känsliga slemhinnor under graviditeten så det är möjligt att det är något litet blod kärl som spricker av ansträgnig eller när man har haft samlag.
    Jag har en angelsound men vågar inte lyssna med den ännu då jag inte har känt några rörelser på 2 dagar men min moderkaka ligger i framväggen så det kan ju bero på det med. Kan ju försöka lugna ner sig lite med den tanken ialla fall.
Svar på tråden vi med BLÖDNINGAR från och till under hela graviditeten