Jag gick i ett par veckor och hade lite småont nere på höger sida, men jag trodde att det var livmodern/äggledaren som spökade eftersom jag var gravid. Sedan fick jag jätteont i magsäcken, så jag trodde att det var magkatarr eftersom jag oroade mig för missfall. Kunde knappt äta men mådde inte mer illa än vanligt som gravid. Hade inga problem att dra upp benet mot magen, att hoppa på benet provade jag dock aldrig.
Jag är utbildad undersköterska och trodde att jag kunde mycket om kroppen och sjukdomar, så jag var helt övertygad om att jag skulle märka om det var blindtarmen, men icke. Till slut tvingade maken in mig på akuten. De trodde också på magkatarr, men medicinen de gav mig hjälpte inte. Läkaren klämde på magen men jag hade inte så ont på högra sidan då. Blev ändå inlagd och de gjorde ett ul av tarmar och lever morgonen därpå.
Precis som för Vanadiz tog det 36 timmar från att jag kom in, sedan var min blindtarm ute. Det hade tagit extra lång tid att få ut den eftersom den var så ful och inflammerad!!