• Bittersweet2012

blindtarmsinflammation???

Hej!
    Nu har jag kanske en lite dum fråga... undrar om nån vet hur det känns när man har blindtarmsinflammation?
    Det är så att jag har haft ont i höger sida av mage (som kommer o går) hela dan. Den smärtan påminner lite grann om när jag har ägglösning, som om nåt tar tag i allt där inne o drar i det....Dessutom mår jag illa . Är det så det känns när man har blindtarmsinflammation eller?

• Svar på tråden blindtarmsinflammation???
  • linjes

Det strålade ner mot benet och jag kräktes mådde illa och hade ont i magen samtidigt

• linjes

Det strålade ner mot benet och jag kräktes mådde illa och hade ont i magen samtidigt

• kaksmulan

kan du hoppa på höger ben? Om du kan det är det inte blindtarmen...

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Bittersweet2012
    kaksmulan skrev 2009-05-14 18:30:44 följande:
    kan du hoppa på höger ben? Om du kan det är det inte blindtarmen...
    Jo, jag kan hoppa på höger ben, men det börja göra ont nån minut efter jag hoppat. Det gör ont när jag går upp för trappan.
  • MizzTez

Jag mådde illa, men inte så att jag spydde eller så sedan hade jag ont på höger sida en kompis till mig tyckte att jag skulle prata med akuten men jag tyckte verkligen inte att jag hade så ont.. 36 timmar senare var jag utan blindtarm! Han som tog ut den skickade den på analys för han hade aldrig sett en så stor och kraftig inflamation i blindtarmen och han tyckte att det var konstigt att jag ens kunde gå själv och jag visade inte desstomer tecken på att vara så dålig som jag "borde" ha varit.
    När jag ringde akuten så fick jag komma in på engång, de ville inte att jag skulle vänta eftersom det kan vara livsfarligt om den brister. Så åk in för tusan!! Inte värt att vänta...

• kaksmulan
    Bittersweet2012 skrev 2009-05-14 18:34:18 följande:
    Jo, jag kan hoppa på höger ben, men det börja göra ont nån minut efter jag hoppat. Det gör ont när jag går upp för trappan.
    om du upplever att själva hoppandet förvärrar det hela så kan det faktiskt vara blindtarmen. Har du feber??
    Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Ekorrfamiljen

Jag gick i ett par veckor och hade lite småont nere på höger sida, men jag trodde att det var livmodern/äggledaren som spökade eftersom jag var gravid. Sedan fick jag jätteont i magsäcken, så jag trodde att det var magkatarr eftersom jag oroade mig för missfall. Kunde knappt äta men mådde inte mer illa än vanligt som gravid. Hade inga problem att dra upp benet mot magen, att hoppa på benet provade jag dock aldrig.

Jag är utbildad undersköterska och trodde att jag kunde mycket om kroppen och sjukdomar, så jag var helt övertygad om att jag skulle märka om det var blindtarmen, men icke. Till slut tvingade maken in mig på akuten. De trodde också på magkatarr, men medicinen de gav mig hjälpte inte. Läkaren klämde på magen men jag hade inte så ont på högra sidan då. Blev ändå inlagd och de gjorde ett ul av tarmar och lever morgonen därpå.

Precis som för Vanadiz tog det 36 timmar från att jag kom in, sedan var min blindtarm ute. Det hade tagit extra lång tid att få ut den eftersom den var så ful och inflammerad!!

The confused squirrel strikes again...
  • Bittersweet2012
    kaksmulan skrev 2009-05-14 18:53:41 följande:
    om du upplever att själva hoppandet förvärrar det hela så kan det faktiskt vara blindtarmen. Har du feber??
    Har 36,9 så det är väl ingen feber.. har haft det så i några dagar nu.
  • Mary Lo

Om du trycker ner fingrarna: gör det ont när du trycker eller när du släpper? Vid blindtarmsinflammation gör det oftast som ondast när man släpper trycket.

Svar på tråden blindtarmsinflammation???