• Snoppan

Flyttkartonger?

Nån som vet vart man kan köpa billiga flyttkartonger? :)

• Svar på tråden Flyttkartonger?
  • mysgravid

de bästa är att gå till din lokala matbutik.. de säljer bananlådor och liknande till ca 2:-/st.. väldigt billigt och är det bäst att packa i tycker jag! och ajg har flyttat mycket :P
    lycka till

• Snoppan
    mysgravid skrev 2009-05-14 18:33:06 följande:
    de bästa är att gå till din lokala matbutik.. de säljer bananlådor och liknande till ca 2:-/st.. väldigt billigt och är det bäst att packa i tycker jag! och ajg har flyttat mycket :Plycka till
    Tack, men de tycker jag tyvärr inte om, vill få plats med mycket i en :)
  • vänat

Kan ju i bland hitta begande flyttlådor på blocket eller andra sidor på näte.

• Cornellia

Jag rekommenderar oxå bananlådor. Så mycket enklare att packa, och blir lagom tunga. 

Annars är det väl typ biltema, Ica Maxi eller liknande som brukar sälja sånna där stora opraktiska lådor.

• mysgravid
    Snoppan skrev 2009-05-14 18:35:03 följande:
    Tack, men de tycker jag tyvärr inte om, vill få plats med mycket i en :)
    varnar då starkt för at lådorna ev inte komer gå att bära, samt att du riskerar att botten går ur!!
  • Frontline

Kan bara hålla med om att banankartongerna är det absolut bästa, dom håller bra och dom är behändiga att bära och det blir inte för tungt..
    Ska du ha större kartonger blir det ju jobbigare att bära dom och kanske packa det ordentligt på släpet med...

Men visst det finns på Ikea

• Snoppan
    mysgravid skrev 2009-05-14 18:43:50 följande:
    varnar då starkt för at lådorna ev inte komer gå att bära, samt att du riskerar att botten går ur!!
    haha jag har flyttat förr, men de kartongerna e redan fulla så jag behöver fler :)
  • vänat
    mysgravid skrev 2009-05-14 18:43:50 följande:
    man kan ju paka mycket i en låd utan at de blir tung klart fyller du en flyytlåda men enbart böcker eller poslin blir snabbt tung och risken att boytten går ur som du säger.

men tar men böcker + lite annat eller porslin + lite annt sominte är tung funkar flyttlådor utmärkt.
  • Snoppan

Det e mest skit som ska ner i lådorna... o då orkar jag inte med 400 bananlådor... det mesta av porslinet e redan nerpackat :)

Svar på tråden Flyttkartonger?