Flyttkartonger?
Nån som vet vart man kan köpa billiga flyttkartonger? :)
Nån som vet vart man kan köpa billiga flyttkartonger? :)
Veckans I-Landsproblem
Även claes ohlsson har flyttkartonger.
Har flyttat med flyttkartonger av olika märken, billiga eller "finmärken" och kan inte säga att det är nån större skillnad. Håller man sig bara under 25kg så håller de utan problem! Mycket lättare att bära än banankartonger också.
Vi har hyrt flyttkartonger, med leverans och hämtning när vi är färdiga. Mycket smidigt! För annars står man ju där med X antal kartonger som man ska förvara, eller göra sig av med sedan.
Så jag rekommenderar, förutom dyrare lådor, också banankartonger!
Titta på den här sidan och se vad du hittar:
http://www.bananlada.com/
haha verkar mångaa som gillar banankartonger.. Även jag..
Här kan man få de gratis på ica affären om man frågar, de brukar även ställa ut så folk kan ta.
Jag skulle aldrig (man ska aldrig säga aldrig) köpa kartonger för att använda till en flytt, men det är ju ja det.
Känner folk so mköpt på Bauhause, Större ica butiker, öb.
Vi brukar använda banankartonger, andra kartonger man har, plastbackar(helt suveräna har nästan allt i förråden i sådana) och framförallt så använder vi tvättkorgar (alltså inte runda höga) å tar man med sig saker varje gång man åker så får man med sig en del.
Glas mm funkar bra i tvättkorgar det är sånt man kan packa upp direkt å få in i skåpen så är det klart. Brukar inte finnas tid att packa upp allt direkt men just porslin som man förr eller senare (oftast förr) behöver ha är smidigt att göra så med, sen går de inte sönder lika lättheller.
Nu kom det med lite av mina egna råd också, som du inte bett om, men någon kanske har nytta av de ändå.