-
-
Svar på tråden Urinvägsinfektion?
-
Misstänker du att du har det? eller?
-
Vad har du för symtom?
-
Verkligen fröken trötter som postar innan jag hann skriva ngt!!!!
Men såhär är det:
Jag har känt mig otroligt trött de senaste veckorna, och tröttheten har bara ökat i takt med irritationen. Jag skriver B-uppsats och min kurskamrat blir objekt för min irritation konstant. Jag försöker att inte visa detta för henne men när jag kommer hem spyr jag galla över henne och gnäller om allt möjligt hon har gjort eller sagt. Jag vet inte vad som är hönan eller ägget - är det fel på henne eller är det fel på mig?
Iaf så sa någon att jag kanske har urinvägsinfektion när jag nämnde att jag behövde kissa ofta. Men jag har aldrig haft urinvägsinfektion så jag vet inte om det är det. Läste på internet att man kan bli trött och lättirriterad av urinvägsinfektion men jag har ingen sveda när jag kissar. "Illaluktande kiss", vad innebär det? Kiss luktar ju inte smultron?? Jag har sett att mitt kiss har varit mer färgrik på sistone så jag kanske bör dricka mer vatten? Jag har diffust ont i hela kroppen men inget jag har tänkt på att det är obehag eller ngt i underlivet.
Känns fånigt att gå till doktorn och säga "hej, jag är trött och kissar ofta (tror jag)"??
Vad görs åt urinvägsinfektion? Är det värt att ändå gå till doktorn? Idag när jag kom hem ville jag bara gå och lägga mig och gråta av trötthet! -
Ja, man brukar känna sig trött och irriterad vid UVI, men för mig är jag mest irriterad för att det svider och är kissnödig hela tiden. Och trött är man för att det är vanligt att vara trött vid vilken som helst infektion i kroppen.
Du borde kanske kolla upp det. Ring till din VC. Det är lätt, du kommer ditt med urinprov, de kollar om du har bakterier i urinen och om du har det får du penicillin.
Hur länge har det pågått? Tänkte att ofta går UVI över av sig själv.
Och det är viktigt att dricka mycket vatten. Du kan känna dig trött för att du är uttorkad helt enkelt. Och vatten är bra för att förebygga UVI, man som sköljer genom urinblåsan och urinröret. -
Jag tycker det är svårt att svara på hur länge det har pågått då jag nästan jämt känt mig trött, men jag började väl klaga över det på allvar sen månadsskiftet, alltså för två veckor sen. Jag trodde mest det var skoltrötthet men jag är sjukt trött i kroppen också. Det kan ju vara typ järnbrist också eller nåt. Eller påfrestningar i allmänhet, jag hade missfall i slutet av mars.
Anonym (?) skrev 2009-05-14 20:00:20 följande:
Ja, man brukar känna sig trött och irriterad vid UVI, men för mig är jag mest irriterad för att det svider och är kissnödig hela tiden. Och trött är man för att det är vanligt att vara trött vid vilken som helst infektion i kroppen. Du borde kanske kolla upp det. Ring till din VC. Det är lätt, du kommer ditt med urinprov, de kollar om du har bakterier i urinen och om du har det får du penicillin. Hur länge har det pågått? Tänkte att ofta går UVI över av sig själv. Och det är viktigt att dricka mycket vatten. Du kan känna dig trött för att du är uttorkad helt enkelt. Och vatten är bra för att förebygga UVI, man som sköljer genom urinblåsan och urinröret. -
Anonym (trötter) skrev 2009-05-14 20:06:06 följande:
Jag tycker det är svårt att svara på hur länge det har pågått då jag nästan jämt känt mig trött, men jag började väl klaga över det på allvar sen månadsskiftet, alltså för två veckor sen. Jag trodde mest det var skoltrötthet men jag är sjukt trött i kroppen också. Det kan ju vara typ järnbrist också eller nåt. Eller påfrestningar i allmänhet, jag hade missfall i slutet av mars.Anonym (?) skrev 2009-05-14 20:00:20 följande:Ja, jag tänkte också på allt du beskrev. Skolan (vet hur det är, skriver C-uppsats nu, skit less och trött typ jämt), vår (vanligt med vitaminbrist), järnbrist.. Det kan vara så att din kropp har fortfarande inte återhämtat sig från missfall.. Försök att dricka mer vatten, kanske äta nå kosttillskott (jag äter Mitt val, kvinna) om du inte är säker på att du får alla nödvändiga vitaminer med maten, var ute i solen så mycket som möjligt. -
Anonym (trötter) skrev 2009-05-14 20:06:06 följande:
Jag tycker det är svårt att svara på hur länge det har pågått då jag nästan jämt känt mig trött, men jag började väl klaga över det på allvar sen månadsskiftet, alltså för två veckor sen. Jag trodde mest det var skoltrötthet men jag är sjukt trött i kroppen också. Det kan ju vara typ järnbrist också eller nåt. Eller påfrestningar i allmänhet, jag hade missfall i slutet av mars.Anonym (?) skrev 2009-05-14 20:00:20 följande:Ja, jag tänkte också på allt du beskrev. Skolan (vet hur det är, skriver C-uppsats nu, skit less och trött typ jämt), vår (vanligt med vitaminbrist), järnbrist.. Det kan vara så att din kropp har fortfarande inte återhämtat sig från missfall.. Försök att dricka mer vatten, kanske äta nå kosttillskott (jag äter Mitt val, kvinna) om du inte är säker på att du får alla nödvändiga vitaminer med maten, var ute i solen så mycket som möjligt. -
Massa bra sunda råd! Min stilla undran är bara om jag ska lägga ner tid/pengar på att kolla upp mig hos vårdcentralen? (Du vet hur det kan vara, man går dit och de hittar ingenting.)
Anonym (?) skrev 2009-05-14 20:12:13 följande:
Anonym (trötter) skrev 2009-05-14 20:06:06 följande: Ja, jag tänkte också på allt du beskrev. Skolan (vet hur det är, skriver C-uppsats nu, skit less och trött typ jämt), vår (vanligt med vitaminbrist), järnbrist.. Det kan vara så att din kropp har fortfarande inte återhämtat sig från missfall.. Försök att dricka mer vatten, kanske äta nå kosttillskott (jag äter Mitt val, kvinna) om du inte är säker på att du får alla nödvändiga vitaminer med maten, var ute i solen så mycket som möjligt. -
Anonym (trötter) skrev 2009-05-14 20:15:20 följande:
Massa bra sunda råd! Min stilla undran är bara om jag ska lägga ner tid/pengar på att kolla upp mig hos vårdcentralen? (Du vet hur det kan vara, man går dit och de hittar ingenting.)Anonym (?) skrev 2009-05-14 20:12:13 följande:Njä.. prova "self help" först.Om du inte börjar må bättre om kanske en månad kan du ringa dom, kan kanske kolla blodvärde också då.
-
Jag testar! Äter nyttig mat, varierat med bulgur grönsaker protein - u name it! Motionerar också, men tröttheten är skitjobbig. Undrar bara hur jag stå ut med min kurskamrat? *asg*
Anonym (?) skrev 2009-05-14 20:21:06 följande:
Anonym (trötter) skrev 2009-05-14 20:15:20 följande: Njä.. prova "self help" först. Om du inte börjar må bättre om kanske en månad kan du ringa dom, kan kanske kolla blodvärde också då. -
Anonym (trötter) skrev 2009-05-14 20:24:21 följande:
Jag testar! Äter nyttig mat, varierat med bulgur grönsaker protein - u name it! Motionerar också, men tröttheten är skitjobbig. Undrar bara hur jag stå ut med min kurskamrat? *asg* Anonym (?) skrev 2009-05-14 20:21:06 följande:Ja du.. Varför står du inte ut med henne? Hur länge har ni kvar? Jag är (tack och lov) mycket nöjd men min kurskamrat.
-
Jag skulle kunna skriva ett PM om vad jag inte står ut med henne.
Men i korta drag så är vi mycket olika vilket iofs är en bra träning i sig för i arbetslivet kan man inte välja sina arbetskamrater. Jag är lugn, vill ha tid att tänka och resonera samt prata om saker och ting.
Hon är superrationell, kortfattad, ivrig, drar snabba slutsatser, besserwisser, tror att alla ska fatta vad hon menar fastän hon bara säger halva budskapet etc etc.
Hon får vänta på mig medan jag läser och reflekterar medan jag stressar av hennes supereffektivitet. Hon kan inte med en lugn tyst stund utan måste hela tiden vara igång.
Ja, jag vet inte.. Det är svårt att beskriva en så personlig uppfattning men vi är så olika och jag vete 17 hur bra vi är tillsammans eg.?
Hur länge hade ni känt varandra innan ni började med C-uppsatsen? Vi har känt varandra i 3 terminer men jag hade ingen aning om att det skulle bli såhär jobbigt att samarbeta!
Anonym (?) skrev 2009-05-14 20:32:23 följande:
Anonym (trötter) skrev 2009-05-14 20:24:21 följande: Ja du.. Varför står du inte ut med henne? Hur länge har ni kvar? Jag är (tack och lov ) mycket nöjd men min kurskamrat. -
Anonym (trötter) skrev 2009-05-14 20:45:12 följande:
Jag skulle kunna skriva ett PM om vad jag inte står ut med henne. Men i korta drag så är vi mycket olika vilket iofs är en bra träning i sig för i arbetslivet kan man inte välja sina arbetskamrater. Jag är lugn, vill ha tid att tänka och resonera samt prata om saker och ting.Hon är superrationell, kortfattad, ivrig, drar snabba slutsatser, besserwisser, tror att alla ska fatta vad hon menar fastän hon bara säger halva budskapet etc etc. Hon får vänta på mig medan jag läser och reflekterar medan jag stressar av hennes supereffektivitet. Hon kan inte med en lugn tyst stund utan måste hela tiden vara igång. Ja, jag vet inte.. Det är svårt att beskriva en så personlig uppfattning men vi är så olika och jag vete 17 hur bra vi är tillsammans eg.?Hur länge hade ni känt varandra innan ni började med C-uppsatsen? Vi har känt varandra i 3 terminer men jag hade ingen aning om att det skulle bli såhär jobbigt att samarbeta!Anonym (?) skrev 2009-05-14 20:32:23 följande:3 terminer är ändå ganska lång tid. Jag började i en ny klass i januari, så jag känner inte tjejen jag skriver med så bra.. Inte alls egentligen.Jag var orolig över hur det skulle gå med uppsatsen. Men det går hur bra som helst!
-
Jag får gratulera!
Jag tror det är många faktorer som gör att jag irriterar mig på min kurskamrat. Jag är nog inte i balans själv och då är det lätt hänt för mig att tappa tålamodet. Jag orkar inte med hennes grejer helt enkelt. Jag måste ta hand om mig själv i första hand för att ro hela den här B-uppsatsen i land..
Anonym (?) skrev 2009-05-14 20:56:26 följande:
Anonym (trötter) skrev 2009-05-14 20:45:12 följande: 3 terminer är ändå ganska lång tid. Jag började i en ny klass i januari, så jag känner inte tjejen jag skriver med så bra.. Inte alls egentligen. Jag var orolig över hur det skulle gå med uppsatsen. Men det går hur bra som helst!