• tricksen

Ta med sambo till inskrivningssamtalet?

Hej, har inskrivning imorgon och jag funderar på om hur viktigt det är att sambon följer med till barnmorska? Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Ta med sambo till inskrivningssamtalet?
  • Madelenin

Det är bådas barn och bådas graviditet - så resonerar vi. Min sambo jobbar borta i veckorna, men vi ser alltid till att boka mvc så att båda kan gå.

• omme

Min sambo har följt med de flesta gånger, då han har kunnat. Han tycker det är bra att vara mer involverad och dessutom är det lättare för två att komma ihåg allt, än för en Det är mycket information första träffen. Det är säkert en hel del som väljer att inte följa med också, men jag har tyckt det har varit jätteskönt att han varit med.

• timberhochmandie

Absolut. De har frågor till pappan också under inskrivningen.

• Agamemnon

Min man var med. Han ville själv och just vid inskrivningen vill de veta om sjukdomar och grejs i familjen och när det gäller hans familj vet han bäst.

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • MollyD79

Jag har gårr själv varje gång kanske för att jag är själv tycker att det är ytterst sällan jag ser par hosm BM alltså inte så många pappor där. Men har för mig att dom tycker det är bra just på första träffen. Men vilket som går bra och jag tycker alla ska gör det som känns bäst för just dem.

Grattis till bebben:)

• Salicia

Min sambo var med första och andra gången, men nu tredje gången tror jag att han skippar det. Det sägs inte så mycket nytt om man säger så... Ultraljudet däremot är ju naturligtvis obligatoriskt! :D

• bellsii

Min sambo följde med, e bra då bm informerar om ganska mkt o vill veta en del saker om båda föräldrarna =) lycka till imorgon o grattis till bäsen i magen {#lang_emotions_smile}

• MalinAnnaJosefine

Jag säger till min sambo att han väljer själv och han har följt med varje gång förrutom när jag gjorde glukosbalstningen, då fick han inte följa med för mig =) Men han tycker det är kul att följa med och känner sig väldigt delaktig i hela graviditeten.

Bebis BF 090527
  • 12020

Haha, den frågan ställde jag också för några månader sedan och blev fullkomligt nerskriven! Kontentan var att i princip att du är en självisk och dålig kvinna om han inte följer med för att du inte tyckte att det var viktigt.

• Pop84

Min man jobbade och kunde inte vara med på inskrivningen, men jag saknade inte honom så mycket ;) Han kommer att vara med på ultraljuden och gå med till mvc när han är ledig. Kan tänka mej att min man hade varit alldeles för intresserad av gyn-undersökningen för att jag skulle vara bekväm med att ha haft honom i rummet :P

Gör som ni vill, här på familjeliv är det en väldig hets på att männen ska vara lika delaktiga som kvinnorna (som verkar tycka att en daglig koll på livmodertappen är normalt) och kalla sig själva gravida. Jag tycker att det viktigaste är att mannen inte känner att han inte får vara med utan att han faktiskt får om han vill

Svar på tråden Ta med sambo till inskrivningssamtalet?