• Anonym (seroquel)

Någon som tar Seroquel? Mot vad?

Som rubriken lyder...

jag ska börja med Seroquel på lördag och undrar vad ni andra som äter den har för erfarenhet? Vad tar ni den mot?

• Svar på tråden Någon som tar Seroquel? Mot vad?
  • Anonym (seroquel)

Men enligt min läkare ska jag ta medicinen på morgonen, blir man inte väldigt trött på dagen då?

Får jag fråga vad du har för diagnos?

AtroCious skrev 2009-05-14 22:20:32 följande:
    Humörsvängningar, psykoser. De hjälpte, och de var helt underbara att sova på.
  • Schnooglewookiemush
    Anonym (seroquel) skrev 2009-05-15 09:10:53 följande:
    Men enligt min läkare ska jag ta medicinen på morgonen, blir man inte väldigt trött på dagen då? Får jag fråga vad du har för diagnos?
    Jag blir extremt trött av dem, skulle aldrig få för mig att ta dem på morgonen. Min läkare satte in dem på kvällen så att jag skulle kunna somna lättare.
    Jag har borderline.
  • Anonym (seroquel)

Okej, tack för dina svar!

Jag har en mix av "viss personlighetsstörning, bipoläritet mm.

AtroCious skrev 2009-05-15 11:49:18 följande:
    Jag blir extremt trött av dem, skulle aldrig få för mig att ta dem på morgonen. Min läkare satte in dem på kvällen så att jag skulle kunna somna lättare.Jag har borderline.
  • Anonym

Vanliga Serequel blir man väldigt trött av när man tagit tabletten, Serequel Depot är inte riktigt så.
    Men jag tar mina på kvällen ändå. Man kan dela upp dosen på morgon och kväll eller ta allt på kvällen. Jag äter 400 mg Seroquel på kvällen.
    Jag har den som stämningsstabiliserare. Även antidepressiv när man är bipolär.
    Man kan även ha den mot psykoser. Jag tycker att den hjälper mot ångest också, kanske inte panikångest men den där gnagande, jobbiga ångesten.
    För mig har den hjälpt mig otroligt mycket.
    Jag tycker inte att jag har märkt av insättning/utsättningsymtom så mycket heller.

• Anonym (bi-po typ2)

Jag har också fått den utskriven idag av min läkare. Ska börja nästa vecka då jag även byter mina antidepressiva, och han ville att jag skulle börja med dem först.

Har ni hört nått om viktökning? Det är det jag fasar mest för.

• Anonym (bi-po typ2)

Jag ska förresten också ta mina på kvällen.

• Anonym

Jag har inte gått upp i vikt av dem.
    När jag mår bättre orkar jag gå ut och gå och röra mig på ett helt annat sätt. Har också bättre förmåga att äta regelbundet och rätt.
    Jag har i alla fall inte gått upp i vikt av den. Har ätit i ett år i olika styrkor!
    När jag åt 800 mg blev jag faktiskt väldigt trött av dem.
    Gick ner till 600 mg och då gick det bättre, dvs. jag kände mig piggare.
    Ett litet tag fick jag för mig att jag skulle sluta för att se om jag kunde bli ännu piggare men då kunde jag inte sova och fick en hemsk ångest.
    Jag tycker att Seroquel har räddat mitt liv, men det har tagit ganska lång tid för mig att förstå det.
    Jag kan titta tillbaka på hur det var innan och hur det var när jag gjorde uppehåll. Jag tycker att det är en mycket bra medicin.

• Anonym (seroquel)

Jag tog min första 100 mg tablett i lördags och däckade totalt...

Somnade på soffan och när jag väl försökte resa mig så susade det bara i huvudet. Blev jätteyr och kunde inte stå upp.
    Igår tog jag en till, men hoppade över min atarax jag tar 2 ggr/dag.
    Somnade och var däckad halva dagen.

Pratade med min läkare idag och han sa att jag skulle sänka till 50 mg och ta den på kvällen...
    Trötthet och yrsel gör ju inget så länge man ändå ska sova.

Vad äter ni för mediciner utöver Seroquel?

Vad skiljer depot mot den vanliga Seroquel?

Svar på tråden Någon som tar Seroquel? Mot vad?