Boende i Schweiz del 8
Amomzonas - herre min je vilka trådar!!!!!
Amomzonas - herre min je vilka trådar!!!!!
3 bärs och sen kan jag inte stava till Amazonas längre. Jag har skrattat mig harmynt åt Svan-tråden nu. Tack Amazonas.
Ja, det är helt galet, jag går omkring och småskrattar åt Svan fortfarande. Undrar om det är en man eller kvinna som skrivit.... Och när svanen (förlåt Svan) är sjuk ger man det en halv tablett antibiotika. Vilken sort? Den avlånga såklart...
Amazonas - hittade en tråd till av galenpannan www.familjelycka.se/ShowThread.asp&Page=1
inte så rolig dock, bara alldeles förfärlig........
Det kan du ge dig på. Vilken idiot.
Tjoho, grattis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
60%!! Har ungarna några tänder kvar sen???
Vi kör modersmjölksersättning istället för välling. Hon är nu 1½. Men egentligen kan man lika gärna beställa välling från Sverige, det blir billigare!!! (Och jag hade gjort det om dottern inte hade bestämt sig för att hata välling). Här i Schweiz kostar ett paket mjölkersättning som ger 7,7 liter mjölk ca 150kr. Hemma kostar 30 liter välling 180 kr! Vill du inte kånka ner själv kan du beställa, t.ex. på www.sverigonline.se. Be dem kryssa "gift" och inte skriva något varuvärde, annars får du fet tull på det!
Gravad lax finns väl på IKEA men är det nån som vet om det finns gravlaxsås??
Hej! Är det någon här som har koll på vad som gäller för Svininfluensan i Schweiz? När ska vaccinationerna dras igång? Hur får man tillgång till dessa? Nån som vet?
Tack!
Olsson22 - va kul, grattis! Vi lämnar också bygget snart, jag senast i december, maken så fort han får ett jobb. Jag har sökt dagisplats till Karolina fr.o.m. 1:a januari och ska börja jobba igen i februari! Äntligen!!!!!!!!
Räkmamman - äsch vad trist att du mår pyton, då blir det en flicka igen då