Boende i Schweiz del 8
Boende i Schweiz del 8
Välkommen till del 8 i Schweiztråden!
Här träffas alla vi som på något sätt har anknytning till Europas vackra alpland!
Boende i Schweiz del 8
Välkommen till del 8 i Schweiztråden!
Här träffas alla vi som på något sätt har anknytning till Europas vackra alpland!
Tack alla! äsch, struntar i det där med svininfluensan, man kan inte oroa sig hela tiden... Mâr skit i alla fall, mâr illa och är trött.
Olsson-hur känns det att flytta hem igen?
Bra inställning räkmamman!
Det känns jätteskönt att flytta hem igen, Max har fått en dagisplats och det ska bli så skönt att få längta lite efter honom. Det märks att han behöver lära sig leka med andra barn som han kan kommunicera med - var en hel del jobbiga fajter under semestern när han träffade kompisars barn.. Men, han hade ju också så roligt och det vill jag att han ska få ha varje dag!
För mig - helt underbart! Vi får tillbaka vårat hus, jag kan träffa mina vänner av vilka flera har haft den goda smaken att bli gravida under våren . Jag ska börja träna igen och gå på öppna förskolan med Hanna... Jag längtar och räknar ner! Men, jag ångrar inte att vi flyttade och försökte, jag stänger inte dörren för att åka igen men, då till ett engelskspråkigt land när barnen är lite större så jag kan jobba också! Även om jag fortfarande pratar dålig tyska är den bättre än när vi kom hit och det är också bra. Har lärt känna mig själv på ett sätt som jag inte gjorde innan och fått växa som människa. Det har varit tungt men, jag har lärt mig mycket!
Olsson22 - va kul, grattis! Vi lämnar också bygget snart, jag senast i december, maken så fort han får ett jobb. Jag har sökt dagisplats till Karolina fr.o.m. 1:a januari och ska börja jobba igen i februari! Äntligen!!!!!!!!
Räkmamman - äsch vad trist att du mår pyton, då blir det en flicka igen då
Härligt Pergo! Man ska inte gå runt och vara martyr - det tjänar man inget på varken som mamma eller fru! Jag längtar också efter att börja jobba - ska ta någon kurs vid universitetet efter jul tänkte jag så jag får lite hjärnstimulans fram till augusti när det är MIN tur, dock blir det inte heltid från start, men iallafall!
Olsson & Pergo:
va synd att ni drar hemåt innan vi hann ses, men kan förstå att det lockar när man vantrivts. njut av sista tiden i schweiz, hösten brukar ju vara vacker o härlig
Jag flyttar också (hem) till London!!!! Jippieeee! Flyttar snart, i September eller slutet på Augusti, har inte bestämt datum ännu. Hela familjen flyttar (jag var ju lite inne på att flytta före annars), men min man har fått jobb i London så nu blir det att vi flyttar tillbaka allihopa. Kommer att sakna, väner som jag skaffat, vädret och skidåknngen....men det blir att boka in många skidsemestrar framöver.
Apple Pie: vad roligt för er! Ska ni flytta tillbaka till samma omrade som ni bodde i tidigare? Augusti/september är ju jättesnart! Da har du det du gör med att fixa inför flytten da. (kul att ses pa flyget hem förresten )
Jag glömde faktiskt att fraga dig pa flyget; hur är shopping och andra öppettider pa söndagar i London? Ska till dit med en kompis i slutet av September. Funderar pa att aka lördag till mandag, eftersom Miriam inte är pa dagis pa fredagar from september. Men da kom jag pa att det kanske är trakigt i London pa söndagar? Isafall aker vi ju hellre fredag-söndag. (tänker mest pa shopping och sa där, antar att turistattraktioner har öppet även pa söndagar, men vi är nog mest inne pa att äta , shoppa och prata)
Grattis Räkmamman. Vad spännande!
Och roligt för Olsson och Pergobruden ocksa. Vad manga som flyttar hem! Vi blir inte sa manga kvar i traden da. Fast ni kanske vill stanna kvar i alla fall
Jag har just kommit tillbaka fran semster hemma i Umea och i stuga i Stockholms skärgard. Det var jättemysigt, synd bara att vädret inte var sa jättefint. Blev ju inte sa mycket bada av precis.
Jag har också flyttat, men inom Schweiz. Har inga Sverigeplaner... Och inga planer på att lämna tråden heller
Ain:
jag blir kvar! längtar hem till sverige o norrland eftersom jag inte varit hemma sen förra sommaren (är från övik, så du var ju nära mig), men till jul sticker vi alla fyra. ska bli kul, har inte firat jul i sverige sen 2006.
vi får väl komma ihåg att starta en ny tråd den 14e augusti
Vi blir ocksâ kvar bâde i landet och i trâden. Fâr se hur det gâr med jobbet när nummer tvâ kommer i februari, blir nog svârt att fortsätta i det här tempot i alla fall, är ALDRIG hemma känns det som, även fast Elin stormtrivs pâ dagis sâ vill man ju hinna leka och gosa lite själv ocksâ! Fâr se vad vi kan hitta för lösning, det är lângt dit.
Vi är också kvar. Har också flyttat inom Schweiz men blir kvar i både tråd och landet ett tag till.
Jag har hemlängtan från och till men just nu stannar vi. Man får vara glad att man har jobb i dessa tider
Denna tråden stängs om två dagar. Här kommer en fortsättningstråd så att vi inte tappar bort varandra.
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m46318972.html