Maclaren är jättebra, enligt mig iaf. Nackdelen är klart att man inte kan ha barnet mot sig, men det har jag inte upplevt nödvändigt, lite konstigt i början men man vänjer sig snabbt.
Har en Techno XLR, det funkar utmärkt, fullt liggläge, uv-skydd i sufletten som täcker större delen av vagnen, suveränt regnskydd, åkpåse till vintern och baby-paket som ger stöd åt små huvuden. Den är lätt att fälla ihop och ta med sig. Vi hade den i Thailand och den funkade hur bra som helst, K var då 1,5 år och satt bra och skyddad från både sol och regn. det är inte den ultimata vagnen för mycket snö, men den funkar, likaså i lite terräng... Funkar jättebra när vi åker buss och tåg, vi spänner fast bilstolen i sätet så sitter hon i den.
Vi tittade först på XT:n som verkar lika bra, liknande funktioner men lite mindre. Skillnaden på de två är inte jättestor, vi provade att fälla ihop båda och lägga de bredvid varandra, XLR:n var ungefär två tre centimeter längre och bredare, men annars knappt något utom priset... Även sittytan är ett par cm bredare. I slutänden valde vi XLR:n för att färgerna var roligare. Vi köpte även en carena-sulky för 300 kr till den andra bilen, skitdålig, gick sönder direkt, men det vi märkte var att den var mycket längre än vår Maclaren när den var ihopfälld.
De som är positivt med just den här vagnen tycker jag är att den funkar längre än en bugaboo bee. Kusinen som är fyra sitter lika bra som 2 månaders-plutten(fast hon ligger klart ner;)), det är gott om utrymme både i sätet och under sufletten. I Bee:n var det precis att två-åringen fick plats med vinterkläder på. Men annars är ju Bee:n bra i och med att man kan ha barnet mot sig...