• Nani82

Finns det någon "resevagn" där man har barnet mot sig?

Snart är sommaren här å vi har en fin kombi Crescentvagn. Men den tar lite plats som alla kombivagnar. Å det blir nog nån liten resa under sommaren. Så jag hade gärna velat haft en "sulky"-aktig vagn som tar liten plats å går att fälla ihop lätt. Sen måste den ha ligglägge oxå då han är för liten att bara sitta. Jag har en liten knodd som är runt halv året under sommaren så jag vill ha honom mot mig. Finns det någon sån vagn?? Eller måste vi kånka med stor vagnen?? Har varit sugen innan han kom på en Mclaren-vagn. Men en sån kanske vi får vänta med tills han blir större. Vet inte om dom finns med mina kriterier just nu.

Hoppas att nån där ute har lite koll på bra "resevagnar"!

• Svar på tråden Finns det någon "resevagn" där man har barnet mot sig?
  • Miss Lau

Bugaboo Bee är liten smidig och går att vända.

• Stargirl

Vi har en Bugaboo Bee som går att vända. Superbra.

*~Två blåbär och ett lingon~*
  • Nani82

Okej, jag får kika på den...hoppas på fler förslag...

• Vår stora lillbebis

Vet att det finns en tjej här på FL som har en "Chicco for me" vagn som är vändbar, alltså mer som paraplysulky som hon köpt från Tyskland, sök i gamla trådar så hittar du säkert det.

• lillebror ja

Ääääääälskar vår Bugaboo Bee..... !!! Den bästa x-tra vagn jag någonsin haft!!!! Köpte den till lillan när hon var någon månad. Sedan den dagen har hon använt den hela tiden!!!! Har även köpt en reseväska till den. Till sommaren ska vi ut och flyga ----- och vagnen den BARA SKA MED!!!!!

Köp den! Tycker du att nypris är för dyrt kan du ju alltid kolla beg på blocket!

• Bobbenn

bugaboo funkar ju om man badar i pengar... 5000 för en sulky tänker jag iaf inte betala.

Mig veterligen finns det inga sulkys som är bakåtvända att köpa i Sverige

Buenos dias, neighboritos! My handle is Flanders but my friends call me Ned
  • Nani82

Mina föräldrar har en vagn sen början på 90-talet å den går att vända handtaget på. Men den känns lite gammal bara. Men om inte annat får den duga. Vill nog inte heller betala så dyrt för en resevagn. För då har jag ju redan en dyr fin vagn...

Det är inte någon som vet nåt om Mclarenvagnarna? Är dom bra?

• Nani82

Det verkar ju inte klokt. Det är 2000-tal å det finns inte en resevagn som det går att ha barnet både mot sig å från sig?? Om det är sol är det ju oxå bra med vändbart handtag inte bara för att dom är små å ska sitta mot en. Jag har googlat å sett att många föräldrar letar efter just vändbart handtag å ingen har hittat mer än "vanliga" vagnar.

Mina föräldrar har uppenbarligen en riktigt unik vagn som är från 1989!!! Den har FULLT liggläge å helt (inte två små handtag) handtag som går att vända så barnet åker mot eller från en. Den har små sulkyhjul å blir platt när man fäller ihop den. Så vad dom gjorde -89 kan dom inte göra nu -09!!?? Letat efter märke på den vagnen men jag hittar inget märke på den. Måste ha åkt bort. Tror jag ska satsa på att klä om denna supervagn från -89 helt enkelt!! De kan nog vara värt det!

• espresso90

Maclaren är jättebra, enligt mig iaf. Nackdelen är klart att man inte kan ha barnet mot sig, men det har jag inte upplevt nödvändigt, lite konstigt i början men man vänjer sig snabbt.

Har en Techno XLR, det funkar utmärkt, fullt liggläge, uv-skydd i sufletten som täcker större delen av vagnen, suveränt regnskydd, åkpåse till vintern och baby-paket som ger stöd åt små huvuden. Den är lätt att fälla ihop och ta med sig. Vi hade den i Thailand och den funkade hur bra som helst, K var då 1,5 år och satt bra och skyddad från både sol och regn. det är inte den ultimata vagnen för mycket snö, men den funkar, likaså i lite terräng... Funkar jättebra när vi åker buss och tåg, vi spänner fast bilstolen i sätet så sitter hon i den.

Vi tittade först på XT:n som verkar lika bra, liknande funktioner men lite mindre. Skillnaden på de två är inte jättestor, vi provade att fälla ihop båda och lägga de bredvid varandra, XLR:n var ungefär två tre centimeter längre och bredare, men annars knappt något utom priset... Även sittytan är ett par cm bredare. I slutänden valde vi XLR:n för att färgerna var roligare. Vi köpte även en carena-sulky för 300 kr till den andra bilen, skitdålig, gick sönder direkt, men det vi märkte var att den var mycket längre än vår Maclaren när den var ihopfälld.

De som är positivt med just den här vagnen tycker jag är att den funkar längre än en bugaboo bee. Kusinen som är fyra sitter lika bra som 2 månaders-plutten(fast hon ligger klart ner;)), det är gott om utrymme både i sätet och under sufletten. I Bee:n var det precis att två-åringen fick plats med vinterkläder på. Men annars är ju Bee:n bra i och med att man kan ha barnet mot sig...

• Vic2ria

chiccon verkar intressant men vill helst inte köpa från nätet o man vill ju helt provköra lite oxå. Säljs den inte någonstanns i Sverige alltså?

• Summermom11
    Vic2ria skrev 2009-05-16 12:53:49 följande:
    chiccon verkar intressant men vill helst inte köpa från nätet o man vill ju helt provköra lite oxå. Säljs den inte någonstanns i Sverige alltså?
    vet5 jag inte faktist..
Svar på tråden Finns det någon "resevagn" där man har barnet mot sig?