Är understimulerad på jobbet - kan man be om mera stimulerade/nya uppgifter?
Hej hej,
Arbetar som ek.assistent/redovisningsekonom och mina arbetsuppgifter består av kontering av fakturor, bokföring, löner, fakturering, moms- och skattedeklarationer, posthantering, telepassning, kund och lev.reskontra, bokslut mm. Nu känner jag , eller har känt länge att jag är uttråkad och känner ingen stimulans eller glädje på jobbet. Känner att jag vill ha roligare arbetsuppgifter, mina känns mera som ett administrativt rutinarbete - kanske det som gör att jag tycker det är tråkigt, dessutom är det mest av en assistentroll....
Funderar på om man kan säga till chefen att man vill vidare i sin utveckling - kanske dom har andra arbetsuppgifter att erbjuda? Vet att dom har pratat om att ev anställa en till som kan göra rutinarbetet och vet att det även varit prat om en lättare controllertjänst.....man kanske iallafall kan fråga och göra klart för honom hur man känner inför sin situation?
Som person är jag också väldigt social, ambitiös och vill mycket, känner att jag är mer ämnad än att bara vara en assistent. Kan liksom mer än så - det finns mer potiential i mig än det jag gör just nu. Tror även att min chef o mina kollegor har märkt det. Vet att en annan chef sa en gång att så social som är är så borde jag ha andra uppgifter, mera kontakt med kunder på byrån.
Har ni några synpunkter, ideer eller annan tips ni kan ge mig?
Tack på förhand