• sofia 82

ni med fler barn, har alla kommit för tidigt ?

Jag väntar mitt tredje barn och undrar hur stor risken är att även detta barn ska komma för tidigt.
    Första barnet kom v 35 pojke och vägde 2320 g och andra barnet v 36 flicka och vägde 2860 g .

• Svar på tråden ni med fler barn, har alla kommit för tidigt ?
  • olivia 11

Första kom v 37 andra v 36 tredje v 28!

• beadis

första BF -3dr
    andra BF +14dr
    tredje BF-14dr (igångsättning)

• Simben

jag har ju bara fått två barn men första kom i vecka 31+6 och andra 38+6 så jag gick ju tiden ut med andra men då du fått två barn i nån månad tidigt så är väl kanske risken stor att även tredje kommer däromkring kanske??

Älskar min två små tjejer Agnes och Maja över allt annat!
  • sofia 82

för mig fanns det ingen speciell orsak till att dom kom tidigare, det bara blev så.

• olivia 11

Du har inte hjärtformad livmoder? det har jag och det är antagligen därför de två första kom lite för tidigt. Det blir lite trångt därinne då och de kan komma några veckor för tidigt. Jag fick veta att min livmoder är kraftigt hjärtformad på mitt sista ultraljud med sista lillkillen. Har gjort många ultraljud på min sista graviditet, men ingen har sett det förrän sista gången. De andra två barnen gjorde jag bara rutinultra med och ingen sa något om hjärtformad livmoder då. Det kanske syns mer när graviditeten gått lite längre...

• Tezz3

Barn nr 1: 8 dagar innan bf
    Barn nr 2: 1 månad innan bf
    Barn nr 3: 18 dagar innan bf.

SÅ för min del kom alla 3 innan bf

• Fiviva

Första kom spontant mer värkar i v 33.
    Andra var på väg ut i v31 men stoppades och kom först i v37 dock tillväxthämmad och lika stor som sin bror 2kg 43cm

Svar på tråden ni med fler barn, har alla kommit för tidigt ?